رئیس کل دادگستری استان کرمان از شروع فعالیت ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه خبر داد و گفت:وظایف قوه قضائیه و خدمات دستگاه قضائی در این هفته تبیین و تشریح خواهد شد.

شروع فعالیت ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای قضائی استان کرمان گفت:جهت ارج نهادن به مقام والاى قضاء، قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتى اولین مسئول دستگاه قضائى جمهورى اسلامى ایران، هفته اول تیرماه به این مهم اختصاص داده شده است.

موحد بر برگزاری نشست‌های مشترک مقامات قضائی با نخبگان، اساتید، دانشجویان، فرهنگیان، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت:هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای ارتباط گیری سیستم قضائی با بخش‌های مختلف جامعه وحضور در بین مردم، نخبگان در جهت تبیین مشکلات و برنامه‌های دستگاه قضائی است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:برنامه‌های هفته قوه قضائه در استان کرمان با رویکرد ارتقای سطح دانش حقوقی، قضائی شهروندان و بیان خدمات دستگاه قضائی برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایف محوری قوه قضائیه عدالت گستری و حل مشکلات مردم است گفت: به صورت ویژه به مناسبت هفته قوه دیدار چهره به چهره شورای قضائی با مردم شریف کرمان برگزار می‌گردد.

وی در تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: برگزاری مصاحبه مطبوعاتی، رادیو و تلویزیونی، دیدار اعضای شورای قضائی استان با امام جمعه، برگزای جلسه مشترک شورای قضائی و اداری استان از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اطلاع رسانی عملکرد دستگاه قضا، افزود: در این راستا در هفته قوه قضائیه روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته قوه قضاییه به ایراد سخنرانی می‌پردازند و ویژه نامه صبح عدالت نیز با همین رویکرد منتشر می‌شود.

این مقام ارشد قضائی از تهیه، انتشار و توزیع ویژه نامه هفته قوه قضائیه خبر داد و بیان داشت: مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی مسئولان عالی قضائی استان کرمان، با حضور خبرنگاران رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و دیجیتال، برگزار خواهد گردید.
وی به برگزاری جلسه مشترک شورای قضایی و اداری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائه اشاره کرد و افزود:امام جمعه، استاندار کرمان ومجمع نمایندگا ن استان با قضات دیدار خواهند نمود و مسئولان عالی استان ضمن حضور در محاکم ودادگاه‌ها از نزدیک در جریان خدمات ومشکلات دستگاه قضائی قرار خواهند گرفت.

موحد ادامه داد:در این هفته شاهد حضور مقامات ارشد قضائی استان در برنامه‌های صبح و عصر رادیو و تلویزیون خواهیم بود وخدمات و فعالیت‌های قوه قضائیه در استان به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد:قضات با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی، قضائی شهروندان در مساجد و ادارات سراسر استان سخنرانی خواهند نمود.

وی افزود: عطر افشانی و گلباران گلزار شهداء با حضور مدیران دستگاه‌های قضائی، کارکنان وخانواده محترم شهداء در هفته قوه قضائیه صورت خواهد پذیرفت.

وی به برگزاری نشست تعاملی نیروی انتظامی و دادگستری اشاره کرد وافزود: دیدار مسئولان ارشد قضائی استان با خانواده‌های شهداء، جانبازان و ایثارگران و برگزاری جشن هفته قوه قضائیه ویژه کارکنان دستگاه قضائی از جمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه خواهد بود.

این مقام ارشد قضائی اعلام داشت: تبلیغات محیطی وشهری ویژه هفته قوه قضائیه و شهادت مظلومانه دکتر شهید بهشتی و ۷۲یار با وفایش همزمان با هفته قوه قضائیه آغاز خواهد گردید.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:هفته قوه قضائیه در سال جاری باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور با رویکرد صرفه جویی در هزینه‌ها برگزار خواهد شد و این صرفه جویی‌ها تاثیر چندانی بر کیفیت و کمیت برنامه‌ها نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار