مدیردفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: بخش قابل توجه زیان‌های وارده به مشترکان برق نبود آگاهی از قوانین و مقررات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید موثقی مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز بیان کرد: نا آگاهی و نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح از مسائل قانونی اداره‌های خدمات رسان از جمله برق، سالانه خسارت‌های فراوان مالی و جانی را به همراه داشته و دارد.

وی تصریح کرد: قوانین و دستورالعمل‌ها در مورد شیوه دریافت انشعاب، اعمال هرگونه تغییر کمی و کیفی در انشعاب و شیوه عمل هنگام انجام معاملات مختلف و انجام اقدامات فنی بر روی شبکه داخلی برق واحد‌های مختلف تجاری، خدماتی و مسکونی، شفاف بوده و در دسترس همه مشترکان قرار دارد که آنان می‌توانند با مراجعه به پرتال این شرکت در زمینه‌های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنند.

موثقی با اشاره به خطر‌ها و خسارت‌های احتمالی تعویض خودسرانه کلید‌های منصوبه اشتراک برق توسط مشترکان، افزود: مشترکان برق در صورت نیاز به تغییر قدرت آمپراژ برق منصوبه باید درخواست استاندارد سازی و افزایش قدرت قراردادی خود را مطابق مقررات و آئین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق ارائه دهند.

مدیردفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه آمپراژ برق انشعاب واگذار شده به مشترک در قبض برق قید شده است، ادامه داد: بر این اساس، اقدام مشترکان در استفاده از کلید یا فیوز با آمپراژ بیش از قدرت خریداری شده، مغایر با مفاد آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق بوده و دستکاری در لوازم اندازه‌گیری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت توجه نکردن مشترکان به این موضوع و افزایش مصرف برق بیش از استاندارد‌های تعیین شده، مسئولیت خسارات وارد شده به شبکه و تأسیسات عمومی بر عهده مشترک است و مطابق مقرارت با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ت

زیان به مشترکان برق دلیل آگاه نبودن به قوانین و مقررات

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار