دومین جلسه شورای پژوهشی و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با جضور هیئت تحقیقاتی ژاپنی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دومین جلسه شورای پژوهشی و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در سال جاری با حضور اعضای شورا و دو متخصص دانشگاهی از کشور ژاپن به منظور ارائه راهکار تشخیص ترکیب و منابع آلاینده هوا با استفاده از دستگاه پرتابل سنجش قطر و شدت ذرات آلاینده برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: استفاده از پتانسیل، تجارب و فناوری‌های نوین سایر کشور‌ها و دستاورد‌های علمی معتبرمجامع بین المللی، یکی از راهکار‌های مقابله با چالش‌های محیط زیستی کشوراست.

فریبا رضائی با اشاره به منابع آلاینده استان کردستان و به ویژه گرد و غبار افزود: مدیریت منابع آلاینده، علاوه بردانش بومی و صاحب نظران و متخصصین داخلی، استفاده از دانش و فناوری‌های نوین دیگر ممالک و کنوانسیون‌های بین المللی را می‌طلبد ولذا با توجه به چالش ریزگرد‌ها در استان، مقرر شد که از توان، دانش و تخصص مراکز دانشگاهی معتبر و صاحب تجربه در این زمینه به منظور ارائه روش‌های تهیه اطلاعات دقیق منابع آلاینده هوا استفاده شود.

در ادامه جلسه متخصصین مذکور، ضمن اشاره به شیوه‌های نوین نمونه برداری و تشخیص ترکیب و منابع آلاینده هوا، روش‌های استفاده ازدستگاه آنالایزر را تشریح کردند.

درپایان جلسه، ضمن بازدید ازایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا، مستقردرمحوطه اداره کل، طرفین خواستارتداوم همکاری‌های دوجانبه شدند.

انتهای پیام/ع

حضور هیئت تحقیقاتی ژاپنی در دومین جلسه شواری پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.