رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت : در این طرح فرهنگی و معنوی، روزه داران و میهمانان الهی از برنامه‌های مختلف این طرح در آستان مقدس امازادگان و مساجد شهرستان بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح از اول ماه مبارک رمضان در آستان امامزاده سید محمد (ع)، سید ابراهیم (ع) و نیز بیشتر مساجد و حسینیه‌های این شهرستان تا آخر این ماه مبارک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری سخنرانی‌های مذهبی توسط خطیبان و روحانیون، برپایی جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، نماز‌های روزانه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه‌های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه‌های فرهنگی در این اماکن مذهبی در راستای این طرح اجرا می‌شود.

مطهری با اشاره به برگزاری آیین ختم قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: این آیین فرهنگی و معنوی در آستان امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان در حال برگزاری است.

وی افزود: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران از ساعت ۱۵ هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال روزه داران و زائران آستان امامزادگان، این اماکن متبرکه آماده پذیرایی از میهمانان ماه پربرکت رمضان در طرح ضیافت الهی است.

وی افزود: در شب‌های قدر نیز، ویژه برنامه‌های مذهبی همراه با عزاداری در رسای مولای متقیان علی (ع) در اماکن مقدس و امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

مطهری اضافه کرد: در طرح ضیافت الهی رمضان در سال گذشته ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار این شهرستان شرکت داشتند.

شهرستان مراغه دارای ۶۹۴ موقوفه شامل ۲۳۷ موقوفه دارای رقبه، ۳۷۷ مسجد، ۸۰ حسینیه و یک هزار و ۹۶۸ رقبه بوده و با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

انتهای پیام/ش

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه مراغه آغاز شد

برچسب ها: قران ، تفسیر قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.