با پیشنهاد فرماندار شهرستان شیراز کارگروهی با هدف تامین زمین‌های دارای کاربری ورزشی در شیراز تشکیل می‌شود تا فقر سرانه ورزش در این کلانشهر برطرف شود.

تشکیل کارگروه تامین زمین با کاربری ورزشی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در جلسه بررسی مشکلات ورزش شهرستان شیراز که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس برگزار شد، گفت: کارگروهی متشکل از رئیس اداره ورزش و جوانان و معاونان فرمانداری شیراز برای مشخص کردن زمین‌های با کاربری ورزشی در شیراز تشکیل شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع شخص فرماندار نیز برعملکرد این کارگروه نظارت خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه اهمیت این موضوع تا آن اندازه است که قطعا مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز آنجا که لازم باشد به موضوع ورود خواهد کرد، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان فارس درچند سال گذشته هم در حوزه عمرانی و هم نرم افزاری مرتبط با دو ماموریت ورزش و جوانان موفق بوده است.

فرماندار شیراز، ورزش را یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های شهروندان شیراز دانست و گفت: زندگی صنعتی امروز و مقتضیات آن از جمله بی‌تحرکی ناشی از ماشینی شدن بیش از حد زندگی، ورزش را به ویژه در شهر‌های صنعتی و بزرگ اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی با بیان اینکه شهرنشینی و افزایش تمایل به زندگی در شهر‌ها به ویژه در کشور‌های در حال توسعه نظیر ایران، ایجاد شرایط و توسعه‌ی ورزش همگانی در شهر‌های میلیونی را ضروری کرده است افزود:شیراز نیزاز این قاعده مستثنی نیست.

امیری با اشاره به حضور حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان فارس در شهرستان شیراز خواستار نگاه ویژه به این شهرستان در تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری شد و گفت: امروزه ورزش و به ویژه ورزش‌های همگانی از آنجا که موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود، یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در جوامع به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا به هر دلیلی مردم شیراز، از زمینه افزایش امید به زندگی محروم شوند.

امیری با اشاره به صحبت‌های مدیرکل ورزش و جوانان فارس مبنی بر اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی اداره ورزش شهرستان شیراز، خواستار توجه ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان شیراز به این موضوع شد و گفت: دلیلی ندارد که فلان اداره یا شورای اسلامی شهر مکاتبات خود را به جای اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با اداره کل انجام دهد.
انتهای پیام/م

تشکیل کارگروه تامین زمین با کاربری ورزشی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار