بزرگترين هدف ما در دفتر آموزش، بحث سوادآموزي هنر اقتصاد پويا نشده آن بوده كه شايد با برگزاري اين جشنواره ها ارتقا يابد.

به گزارش خبرنگار

باشگاه خبرنگاران

حاضر در محل، نشست چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه هاي آزاد هنري سراسر كشور با حضور عيسي كشاورز مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و منصور ايماني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان ظهر امروز در دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي معاونت امور هنري برگزار شد.

عيسي كشاورز مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وظايف بزرگ وزارت آموزشي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنار وظايف بزرگ در كنار فرهنگ و هنر يك وزارت آوزشي با جايگاه بالايي است.

وي افزود: وجود بعضي از هنرستان ها با بيش از يكصد سال قدمت و دانش آموزان نخبه نشان از فعاليت هاي خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

كشاورز با ابراز تاسف از اقتصاد هنر اظهار داشت: اقتصاد هنر در كشور پويا نيست و براي ما بسيار نگران كننده بوده و هنر در جايگاه شايسته و بايسته خود نيست و اين امر به وضعيت اقتصاد بد كشور برمي‌گردد.

وي تصريح كرد: بزرگترين هدف ما در دفتر آموزش بحث سوادآموزي هنر است چون مقوله هنر در پنداشت هاي اين ملت همواره از جايگاه خاصي برخوردار بوده كه اين مسئله باعث رضايت مي شود.

كشاورز با اشاره به اين مطلب كه سواد هنري بايد در كشور ارتقا پيدا كند، تصريح كرد: ارتقا سواد هنري باعث رقبت خانواده ها براي پيگيري هنر، سينما و تئاتر مي شود و در نقطه بالاتر منجر به پرداخت هزينه هاي بالا براي خريد ‌آثار و كالاهاي هنري حتي در سبد خانوار است.

وي ادامه داد: كوشش در ارتقا سواد هنري در نهايت به منزلت هنرمند كمك مي‌كند كه بخشي از آن وظيفه ما است.

كشاورز گفت: فعاليت هاي آموزشي ما در دو بخش رسمي و غيررسمي قابل تعريف است كه در هر دو قسمت ارتقا سطح كيفي زندگي علاقه مندان به هنر در راس اهداف ماست.

* 275 آموزشگاه هنري در اين جشنواره حاضر شدند

همچنين، منصور ايماني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان اظهار داشت: استان گيلان افتخار ميزباني چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه هاي آزاد سراسري كشور را برعهده داشته و گيلان به لحاظ دارا بودن شاخصه هاي فرهنگي و هنري براي زيرساخت ها و نيز به لحاظ شاخصه هاي بالاي اجرايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آن براي اين جشنواره انتخاب شد.

ايماني با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره افزود: شناسايي ظرفيت ها، تشويق ها و كشف استعدادهاي برتر هنري در ميان جوانان فعال و نيز ارزيابي فعاليت هاي آموزشي در كنار تقدير از همه مديران حاضر در آموزشگاه هاي فعال از اهداف ما است.

وي افزود: شركت كنندگان در دو بخش اصلي آزاد بوده و در بخش جنبي با موضوع عفاف و حجاب كار خود را پيش مي‌برد.

كشاورز در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به آمار شركت كنندگان در جشنواره گيلان افزود: 275 آموزشگاه با 1500 اثر كه شامل 35 اثر نمايشي از 35 آموزشگاه به همراه شركت 19 آموزشگاه موسيقي با 1400 اثر و در نهايت 230 شركت كننده و نيز در رشته موسيقي 8 گروه نوازنده سازهاي كلاسيك غربي، 3 گروه در آواز گروهي ، 3 گروه در بخش موسيقي نواحي، 9 گروه در بخش موسيقي سنتي، 44 نفر تكنوازي ساز ايراني 29 نفر در تك نوازي سازهاي كلاسيك غربي و 2 نفر به عنوان خواننده پاپ حاضر در رقابت اين جشنواره هستند.

وي تصريح كرد: از ميان 275 نفر، 57 شركت كننده از گيلان و 178 نفر ديگر از نقاط مختلف كشور بوده كه از تاريخ 8 الي 10 بهمن در شهر رشت برگزار شده و مراسم اختتاميه با حضور شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار و به كار خود پايان خواهد شد.

كشاورز در خصوص هداياي نقدي خاطرنشان كرد: در هر رشته براي نفر اول 200 هزار تومان، براي نفر دوم 150 هزار تومان، و براي نفر سوم 100 هزار توان در نظر گرفته شده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.