مدیر مرکز توسعه وقف و نذرگفت: امسال از در آمد موقوفاتی "محمود بیگا "۱۸ هزار نیازمند در طول ایام ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند.

اجرای موقوفه افطاری ویژه نیازمندانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمدرضا اسماعیل‌زاده مدیر مرکز توسعه وقف و نذرگفت: امسال درآمد موقوفاتی موقوفه «محمود بیگا» ۶۴ میلیون تومان بوده است که با بهره‌گیری از این درآمد، ۱۸ هزار نیازمند در طول ایام ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این موقوفه تصریح کرد: در این وقف نامه تأکید شده هرساله درآمد موقوفات برای پخت حلیم در ماه مبارک رمضان برای فقرا و تهیدستان به مصرف رسد و چنانچه درآمدی به جای ماند، برای پخت حلیم در دیگر ایام سال مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر مرکز توسعه وقف و نذر با اشاره به نحوه برگزاری مراسم افطاری در سال جاری گفت: براساس این وقف‌نامه در طول ۳۰ شب ماه مبارک رمضان افطاری به صورت متمرکز در خیریه امام هادی (ع) تهیه و پس از آن در میان تمامی خیریه‌های سطح شهر مشهد توزیع می‌شود.

اسماعیل‌زاده افزود: این مقدار در خیریه‌های سطح شهر مشهد هر شب در طول ماه مبارک رمضان به میزان ۶۰۰ پرس است که آنان در میان اعضای زیرمجموعه خود تقسیم می‌کنند و در مجموع ۳۰ شب ۱۸ هزار پرس حلیم را دربرمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: «محمود بیگا» از جمله واقفانی است که در سال ۱۱۲۰ هجری قمری موقوفات خود را برای آستان قدس رضوی وقف کرده است که سابقه اجرای آن به ۳۰۰ سال گذشته برمی‌گردد.

مدیر مرکز توسعه وقف و نذر با اشاره به موقوفات «محمود بیگا» گفت: این واقف، پنج دانگ تمام مزرعه خیرآباد محرابخانی معروف به محمودآباد، دو دانگ قنات درویش بیگ و مقداری زمین در مشهد را برای آستان قدس رضوی وقف کرده که دارای مصارف متعددی از جمله ایتام سادات، نایب‌الزیاره ها، فقرا و مستمندان است.

انتهای پیام // ف. ک
 

اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.