رئیس‌جمهور آمریکا در یک گردهمایی اعلام کرد دموکرات‌ها به جای سرمایه‌گذاری برای انتخابات ۲۰۲۰، بر روند تحقیقات تمرکز کرده‌اند و این باعث پیروزی او در انتخابات خواهد شد.

ترامپ: تحقیقات دموکرات‌ها باعث پیروزی من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی نزدیک خلیج مکزیک ادعا کرد تحقیقات دموکرات‌ها باعث پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد شد.

ترامپ این اظهارات را چند ساعت پس از آنکه از اختیارات اجرایی خود استفاده کرد تا اجازه انتشار گزارش کامل رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را ندهد، بیان کرد. ترامپ در این گردهمایی گفت: آن‌ها (دموکرات‌ها) می‌خواهند به جای سرمایه‌گذاری، تحقیقات انجام دهند. من فکر می‌کنم این کار آن‌ها به پیروزی ما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منجر می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: اینکه تمرکز دموکرات‌ها بر مسئله تحقیقات است، باعث رسوایی است. آن‌ها باید به جای این کار با من بر روی مسائلی از جمله کاهش قیمت مواد مخدر و بهبود مراقبت‌های بهداشتی کهنه سربازان تمرکز کنند.

رئیس جمهور آمریکا طبق منوال همیشه در این سخنرانی خود دموکرات‌ها، رسانه‌های آمریکایی، چین و مهاجرت غیرقانونی را هدف حملات لفظی قرار داد. دونالد ترامپ در این گردهمایی از پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره استفاده از اختیارات اجرایی‌اش برای جلوگیری از انتشار گزارش کامل رابرت مولر، امتناع کرد.

استفان ای. بوید، یکی از قضات وزارت دادگستری آمریکا، روز چهارشنبه در نامه‌ای نوشت دونالد ترامپ از اختیارات اجرایی خود برای جلوگیری از انتشار همه بخش‌های درخواست شده از گزارش (توسط کنگره) استفاده کرده است. اشاره بوید به آن بخش از مدارک و شواهدی است که دموکرات‌های کنگره به دنبال دستیابی به آن‌ها هستند.

ماه گذشته میلادی یک نسخه سانسور شده از گزارش رابرت مولر منتشر شد. در این گزارش، مولر ده مورد احتمالی از کارشکنی های احتمالی دونالد ترامپ را فهرست بندی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار