به مناسبت ماه رمضان جشن گلریزان در میاندوآب برگزار شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند در میاندوآب برگزار شد.

به مناسبت ماه رمضان جشن گلریزان در میاندوآب برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مراسم جشن گلریزان چهارشنبه شب با حضور حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه میاندوآب، حجت الاسلام گل حسینی رئیس دادگستری، حجت الاسلام اصلانی دادستان، بروجنی مدیرکل زندان‌های استان و فرماندار میاندوآب و جمعی از خیرین در یکی از مجتمع‌های پذیرایی میاندوآب برگزار شد.

حجت الاسلام مختار اصلانی دادستان میاندوآب در این مراسم گفت: سال گذشته در مراسم گلریزان مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد که با این مبلغ توانستیم ۳۲ نفر زندانی آزاد کنیم و برای آزادی این زندانیان مبلغ ۱۶ میلیارد ریال نیاز بود که از این مبلغ ۱۰ میلیارد با تلاش‌های مددکاران از شکات رضایت گرفته شد و مبلغ ۶ میلیارد ریال هم توسط ستاد دیه پرداخت شد تا این زندانیان آزاد شوند.

دادستان میاندوآب گفت: این یعنی پولی که مردم در این راه کمک می‌کنند برکت دارد و با کمک ۷۰۰ میلیون ریالی شما مردم توانستیم ۳۲ نفر زندانی را که بدهی ۱۶ میلیارد ریالی داشتند آزاد کنیم، امسال هم ۸۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد منتظر کمک‌های مالی مردم هستند تا بتوانند از زندان رهایی یابند.

حجت الاسلام اصلانی افزود: فلسفه اینکه این مراسم در در اولین روز‌های ماه مبارک در میاندوآب برگزار می‌شود این است که بتوانیم با همت شما خیران عزیز در این روز‌های ماه رحمت این زندانیان را به کنار خانواده‌های خود بازگردانیم.

حمزه بروجنی مدیر کل امور زندان استان آذربایجان غربی نیز در جشن گلریزان میاندوآب گفت: رسالت ستاد دیه آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی و نهاد‌های دولتی است و این ستاد به زندانیانی که سوء سابقه داشته باشند به هیچ وجه کمک نمی‌کند.

بروجنی گفت: از زمان تشکیل ستاد دیه در آذربایجان غربی ۵۱۴۹ زندانی با کمک‌های مردمی با حفظ حقوق شکات آزاد شده اند و در حال حاضر هم ۵۰۳ زندانی در زندان‌های استان نیازمند یاری دستان خییر شما مردم هستند.

حجت الاسلام حسن پور مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: امسال ۲۴ جشن گلریزان در سطح استان برگزار می‌کنیم و امیدواریم با دستان پرمهر خیران عزیز زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده‌ها برگردانیم.

حجت الاسلام حسن پور افزود: خیران میاندوآب در جشن گلریزان امسال مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد کمک مالی کردند.

 

انتهای پیام/ت

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.