دست زمین خواران با تکمیل حدنگاری حریم ۶۰ متری سواحل شهرستان‌های رامسر، عباس آباد و تنکابن کوتاه شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بهروز بائی لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از سند دار شدن ۱۱۰ کیلومتر از ۱۴۴ کیلومتر اراضی ساحلی غرب مازندران تاکنون خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح علاوه بر تثبیت مالکیت ملی بر این اراضی از زمین خواری  سود جویان جلوگیری می‌شود.
 
وی افزود: حدنگاری از حریم ۶۰ متری سواحل شهرستان‌های رامسر، عباس آباد و تنکابن تکمیل شده است.
 
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: ۳۴ کیلومتر باقی مانده در برخی از سواحل شهرستان‌های نوشهر، چالوس و نور نیز امسال به پایان می‌رسد.
 
بهروز بائی لاشکی افزود: تاکنون بیش از ۹۸ کیلومتر از اراضی ساحلی اسناد کاداستر دریافت شد.
 
وی افزود: اجرای کامل کاداستر در حوزه غرب استان مازندران بخشی از مشکلات موجود شامل تجاوز به اراضی منابع ملی، مشخص شدن مرز مستثنیات اشخاص با منابع طبیعی، تسریع و کوتاه شدن در روند پاسخگویی به استعلامات، عدم صدوراسناد مالکیت به نام اشخاص حقیقی و حقوقی در اراضی ملی و کاهش پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی در محاکم قضایی مرتفع می‌شود.
 
بهروز بائی لاشکی با بیان اینکه غرب مازندارن حدود سه هزار کیلومتر مرز جنگلی دارد، افزود: تاکنون برای حدود ۲۹۸ کیلومتر از این مرز مشترک با اراضی مستثنیات اشخاص کد ارتفاعی یا بنچ مارک نصب شده است.
 
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: نصب هر کیلومتر بنچ مارک در حال حاضرحدود ۱۸۰ میلیون ریال هزینه دارد.
 
وی افزود: به ازای هر ۳۰ متر یک بنچ مارک نصب می‌شود که در تثبیت و مشخص کردن مالکیت دولت بر عرصه‌های منابع ملی موثر است.
 
نوار ساحلی غرب استان مازندران ۱۴۴ کیلومتر طول دارد که از رویان تا رامسر را شامل می‌شود.
 
انتهای پیام/آ
 


۹۸ کیلومتر از اراضی ساحلی اسناد کاداستر صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.