شرکت سازنده Truvada این دارو را برای پیشگیری از بیمار‌ی HIV برای دویست هزار نفر در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌کند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که بیماری HIV در جوامع شیوع پیدا کرد تا به امروز افراد زیادی در سراسر جهان به روش‌های مختلف به آن مبتلا شد‌ه‌اند. پزشکان و محققان زیادی در سراسر جهان مدت‌هاست که به دنبالی دارویی برای درمان و یا پیشگیری از این بیماری می‌گردند. بارها در فضای مجازی خبرهایی درباره پیدا شدن دارویی برای درمان HIV منتشر شده است. در این میان شرکت Gilead توانست دارویی برای پیشگیری از بیماری HIV تولید کند.

یکی از غول‌های سازنده دارو Gilead نام دارد. این شرکت توافق کرده است که انحصار مجوز خود برای تولید و فروش Truvada، دارو پیشگیری از HIV را آزاد کند. این بدان معناست که ما می‌توانیم زودتر از آن‌چه تصور می‌کرده‌ایم یک نسخه عمومی داروی پیشگیری از بیماری HIV را مشاهده کنیم. این خبر برای کسانی که ممکن است در معرض خطر این بیماری باشند بسیار خوشحال کننده خواهد بود. بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده، مقامات فدرال در روز پنج شنبه اعلام کردند که تا ۱۱ ساله شرکت سازنده Truvada به اندازه کافی دارو برای ۲۰۰۰۰۰ بیمار اهدا خواهد کرد.

البته شرکت Gilead گفته است که تا ۱۵ ماه دیگر انحصار خود را حفظ خواهد کرد در نتیجه نباید تا سال ۲۰۲۱ انتظار حضور این دارو را در آمریکا داشت.

.

این دارو یک بار در روز برای جلوگیری از ابتلا به H.I.V، به عنوان یک استراتژی با نام پیشگیری پیش از ابتلا یا PrEP استفاده می‌شود. حدود یک میلیون آمریکایی در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و باید قرص مصرف کنند، اما تنها ۲۷۰ هزار نفر این کار را انجام می‌دهند. فعالان و کارشناسان HIV به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان دادند. برخی احساس کردند که این کمک مالی یک شروع خوب برای آینده‌ای بهتر است، اما این میزان دارو تنها نیاز یک پنجم مردم ایالات متحده آمریکا را مرتفع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اطلاعاتی که از گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL می‌دانیم +تصاویر


انتهای پیام/

داروی Truvada  به ۲۰۰۰۰۰ نفر اهدا خواهد شد

برچسب ها: فناوری ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله واكسن سرطان و سكته هم بياد
آخرین اخبار