دانشگاه علوم پزشکی شیراز هزار و ۳۶۹ بیمار تالاسمی را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون درمان دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک هزار و ۳۶۹ بیمار تالاسمی را در ۲۴ مرکز تحت پوشش قرار داده و به آن‌ها خدمات رسانی می‌کند.

عبدالخالق کشاورزی تصریح کرد: شهرستان‌های شیراز، داراب، کازرون، نورآباد و مرودشت بیشترین آمار بیمار تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: بخش تالاسمی مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب شیراز با ۷۳۰ بیمار تالاسمی، به عنوان مرکز جامع تالاسمی، پذیرای بیماران است.

کشاورزی اظهار کرد: خدمات در حال ارایه به این بیماران شامل ویزیت تخصصی و فوق تخصصی، تأمین دارو‌های آهن زدا، تزریق خون، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، انجام MRIT ۲*، سنجش تراکم استخوان، ارائه خدمات دندانپزشکی، انجام آزمایش و تأمین پمپ تزریق دسفرال است.

معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر برای تمامی مراجعان به واحد‌های روانشناسی، پرونده الکترونیکی تشکیل و اطلاعات بیماران برای پیگیری درمان، در سامانه مربوطه ثبت می‌شود.

بیماری تالاسمی یکی از بیماری‌های مزمن غیرواگیر و نوعی بیماری ارثی است و بیمار تالاسمی نیاز به مراقبت‌های خاص در طول زندگی دارد؛ به دلیل قرار گرفتن ایران در کمربند تالاسمی، بیماری تالاسمی در کشور از شیوع بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/م

ارایه خدمات به بیماران تالاسمی در فارس

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف بدیهدنامگو
۲۰:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
ما میخواهیم
آخرین اخبار