امام جمعه اصفهان گفت:استقامت ۴۰ساله ما باعث عزت و سرافرازی امروز شده و ابایی برای یاددادن و فروختن سلاح ها ودستاوردهای خود به دیگران به ویژه جبهه مقاومت اسلامی نداریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادامام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه باید حرمت این ماه را حفط کنیم و کسانی که روزه نمی‌گیرند حق ندارند به هر نحوی در سطح جامعه حرمت ماه مبارک رمضان را خدشه دار کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مغازه دار‌ها باید حرمت این ماه را حفط کنند و در ماه رمضان به صورت علنی اقدام به فروش غذا نکنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی هم مکلف به ممانعت از باز بودن و حرمت شکنی این مغازه‌ها شده است؛ همه می‌دانیم همیشه کار‌ها فقط برمحور نصیحت انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تورات در ششم ماه رمضان، انجیل در دوازدهم، زبور در هجدهم این ماه و قرآن در شب قدر نازل شده است و این نشان از عظمت این ماه حتی از پیش از اسلام دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه گرفتن روزه‌ای که همه جوارح بدن از معصیت خداوند به دور باشند و همه جوارح در مسیر رضایت خداوند عمل کنند، خواسته امام سجاد (ع) از خداوند است، تاکید کرد: در اسلام توصیه‌های زیادی به افطاری دادن شده است؛ این تاکید به گونه‌ای بوده که حتی به دادن نصفی از خرما برای کسی که در مضیقه مالی است، سفارش شده و این حکایت از نیت خالص و دل در گرو خد ابودن در ماه مبارک رمضان دارد.

وی ادامه داد: در تمامی عبادت‌ها زمینه ریا کردن وجود دارد، ولی در عبادت روزه داری ریا جایگاهی ندارد و حتی می‌توان در جایی که حتی هیچ کس جز خداوند نیست، روزه دار بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون آمریکایی، گفت: این قانون جز با بیداری امت اسلامی توسط امام راحل لغو نشد.

وی در توضیح مسایل سیاسی روز به عجز و ذلالت صهیونیست‌ها در مقابل فلسطینی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: گنبد آهنین رژیم اشغالگر اسرائیل در مقابل ۶۰۰ موشک و راکت حزب الله لبنان به زانو در آمد و یک پیروزی بزرگ دیگری برای مقاومت اسلامی ایجاد شد که یک دهن کجی بزرگ به جهان استکبار با همه هیاهوی توخالیش بود

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: همه باید این خطابه قرآن را گوش فرا دهیم که نترسید و نگرانی به خود راه ندهید و شما بلندترید اگر مومن به خداوند باشید.

وی با بیان اینکه آمریکاییان هرگز از سلاح‌ها و ناو‌های خود در مقابل کشور ایران استفاده نخواهند کرد، تاکید کرد: آن‌ها می‌دانند اگر یکی زدند به حول خداوند و فرامین رهبری چندین برابر ضربه خواهند خورد؛ رهبرمعظم انقلاب، چون برخی از مسئولان نیستند که برای ایستادگی در مقابل آمریکاییان امروز و فردا کنند و سریع اقدام خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: استقامت ۴۰ساله ما باعث عزت و سرافرازی امروز شده و ابایی برای یاددادن و فروختن سلاح‌ها ودستاورد‌های خود به دیگران به ویژه جبهه مقاومت اسلامی نداریم

وی در پایان اقدام رئیس جمهور وشورای عالی امنیت ملی برای دستور اقدام متقابل ایران در مقابل تمدید تحریم‌ها توسط آمریکا را تحسین برانگیز دانست و گفت: اقدام ایران براساس بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام است که بیان شده هریک از طرفین اگر مفادی را تقض کنند، طرف مقابل می‌تواند بخشی از تعهدات خود را اجرا نکند.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.