فعالان ­جنبش ضد نظام سرمایه‌داری پس از ۶ ماه از آغاز اعتراضات خود، امروز در بیست و ششمین شنبه متوالی به خیابان‌های فرانسه می‌آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، با گذشت شش ماه از آغاز اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، معترضان جنبش ضد نظام سرمایه‌داری امروز در بیست و ششمین شنبه متوالی با شعار ”اتحاد ملی“ به خیابان می‌آیند. تظاهرات این هفته بیشتر بر شهر‌های لیون و نانت متمرکز است که مسئولان از حضور خرابکاران در آنجا به شدت نگرانند.

به نوشته فرانس‌پرس، وزارت کشور فرانسه شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات هفته پیش را ۱۹ هزار نفر اعلام کرد که کمترین میزان مشارکت از هفدهم ماه نوامبر سال گذشته است. البته سازمان دهندگان تظاهرات در فرانسه شمار شرکت کنندگان را بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام کردند.

ژان کریستوف برتران، رئیس اداره امنیت عمومی فرانسه، اعلام کرد: ما هیچ محدودیتی برای به کارگیری زور در صورت نیاز نداریم و بدیهی است افرادی که قوانین کشور را نقص می‌کنند، دستگیر خواهند شد.

محدوده ممنوعیت تظاهرات در شهر‌های لیل، دیژون، تولوز و اورلئان تعیین شده است. در پاریس هم که قرار است معترضان در حمایت از معلمان تظاهرات کنند دسترسی به شانزلیزه ممنوع است. تظاهرات در اطراف کاخ ریاست جمهوری، ساختمان پارلمان و نوتردام نیز ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار