مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: یک هزار و ۳۷۰ زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان اصفهان به سر می‌برند و چشم انتظار کمک خیران برای رهایی هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسدالله گرجی‌زاده، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۲۴ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد شده اند اظهار داشت: یک هزار و ۳۷۰ زندانی در انتظار کمک خیران هستند که برای آزادی این زندانیان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه علت محکومیت زندانیان مالی مشکلات و شرایط متغیر اقتصادی و وقوع حوادث غیرمترقبه مانند تصادف و ... است افزود: ورود خیران به این حوزه بسیار مهم است، با ورود آن‌ها می‌توانیم این زندانیان را آزاد کنیم و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.

گرجی‌زاده ادامه داد:البته کمک خیران یک طرف قضیه است و طرف دیگر، رضایت شکات است که کمک بسیار بزرگی به این جامعه هدف خواهد کرد و سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان رضایت شکات را در آزادسازی زندانیان داشتیم.از خیران و شکات درخواست می‌کنیم که به یاری زندانیان مالی بشتابند و گذشته از اجر معنوی، دل خانواده‌های این زندانیان را شاد کنند.


وی با اشاره به تعداد زندانیان مالی سال گذشته، اظهار داشت: یک هزار و ۲۴۰ زندانی غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان محبوس بودند، میزان بدهی آنان ۱۲۰ میلیارد تومان بود که از زندان‌های استان آزاد شدند، همچنین ۵۰ میلیارد تومان آن رضایت شکات بود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث آزادسازی زندانیان، استان اصفهان مقام اول کشور را به دست آورد و استان تهران رتبه دوم و استان فارس رتبه سوم را کسب کرد.

وی افزود: با گذشت ۴ روز از ماه مبارک رمضان امسال ۲۴ نفر زندانی مالی از طریق کمک‌های خیران، ستاد دیه و برنامه یک شهر ضیافت با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

گرجی‌زاده گفت: ۱۸ نفر از طریق ستاد دیه، کمک مردمی و برنامه روتین و ۶ نفر هم از طریق برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/ی
 


یک هزار و ۳۷۰ زندانی در انتظار کمک خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.