سازمان ملل متحد اعلام کرد بین ماه‌های ژوئن و اوت، حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مالی ­با ناامنی غذایی رو به رو خواهند شد.

۴ میلیون نفر در مالی با ناامنی غذایی مواجه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ابراز نگرانی کرد که فقدان امنیت، نیاز‌های انسانی در منطقه موپتی در مرکز مالی را تشدید کرده و طبق آمار‌های ثبت شده ۵۶ درصد ساکنان این منطقه در وضع بحرانی یا اضطراری به سر می‌برند.

در این گزارش تصریح شده است مناقشه‌های شمال و مرکز مالی سبب ناامنی غذایی و مشکلات حمایتی، از جمله حمایت از کودکان، در منطقه موپتی و مناکا می‌شود.

طبق این گزارش، این اوضاع چرخه بازار‌ها را مختل می‌کند، سبب کمبود محصولات کشاورزی می‌شود، جابجایی افراد و دام‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه سبب جابجایی‌های غیرمعمول مردم می‌شود.

در این گزارش خاطرنشان شد به رغم نیاز فوری که وجود دارد، بخش امنیت غذایی (این دفتر) تاکنون فقط تا ۲۶ درصد تامین مالی شده و طبق گزارش ۸ مه مقامات مالی، در حال حاضر فقط ۳۰ میلیون دلار از ۱۱۶ میلیون دلار درخواستی تامین شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار