معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه از برگزاری نهمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزی جابر بن حیان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: جشنواره جابر فرصتی برای معلمان است تا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه بروز قابلیت‌ها، توانایی‌ها، تعامل اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان را فراهم آورند.

وی گفت : با توجه به گزارش رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان، نهمین جشنواره جابر بن حیان در مدارس، مناطق و قطب‌های چهارگانه استان برگزار گردید. در این مراحل دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم ابتدایی با راهنمایی معلمان و مدیران و همکاری و حمایت اولیای خود با شور و شوق در این جشنواره شرکت کردند و نتایج تحقیقات پروژه‌های علمی خود را به نمایش گذاشتند.

فضلی افزود: در مرحله آموزشگاهی با مشارکت ۱۶۲۷ مدرسه شهری، روستایی و عشایری ۴۸۰۰۰ دانش‌آموز، تعداد ۲۶۱۳۰ پروژه‌ی علمی خود را به صورت گروهی به نمایش گذاشتند و زمینه تبادل تجربه را فراهم آوردند.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: پس از مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای، تعداد ۲۲۷۳۰ دانش‌آموز با ۷۲۷۳ پروژه علمی به مرحله قطبی راه یافته و آثار آن‌ها در چهار نمایشگاه قطبی استانی (ناحیه یک کرمانشاه، شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، پاوه و صحنه) به نمایش گذاشته شد و ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه و بازدید دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، ﻣﺴﺆولان و اولیا از نمایشگاه‌های قطبی، آثار دانش‌آموزان توسط داوران قطبی داوری گردید و آثار منتخب بر اساس سهمیه اعلام شده به استان معرفی شدند.

گفتنی است پس از داوری نهایی، ۶ پروژه به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

جشنواره جابر فرصتی برای معلمان

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.