مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: امسال فضای ذخیره سازی ۸۰۰ هزار تن گندم در استان وجود دارد.

ذخیره سازی بیش لاز ۸۰۰ تن گندم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی رحمانی فر، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه امسال طبق پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی، ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود گفت: برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده و مراکز خرید در حال بازدید هستند تا نواقص احتمالی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی دوره‌های بازآموزی برای عوامل مراکز خرید برگزار می‌شود افزود: در حال حاضر بهای گندم در استان‌هایی که خریداری شده روزانه محاسبه می‌شود و پرداختی‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و کشاورزان از این وضعیت رضایت کامل را دارند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه امسال قیمت هر کیلو گندم که به مراکز تایید دولت تحویل داده شود، یک هزار و ۷۰۰ تومان است اضافه کرد: اگر کشاورزان گندم را در سیلو‌های دولتی تحویل دهند، کرایه حمل نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رحمانی فر با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ تومان هر کیلو گندم خریداری شد و امسال افزایش داشته است گفت: هنوز تعداد مراکز خرید گندم در استان مشخص نشده، اما سعی خواهد شد تمام مراکزی که سال گذشته فعال بودند امسال نیز فعال باشند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه طبق تمهیدات صورت گرفته بیش از ۸۰۰ هزار تن فضای ذخیره سازی گندم در استان وجود دارد افزود: خرید گندم در استان احتمالاً طبق سال‌های گذشته از ابتدای دهه دوم تیرماه آغاز شود که البته به وضعیت آب و هوایی نیز بستگی دارد.

رحمانی فر با اشاره به اینکه خرید محصول کلزا نیز همزمان با خرید گندم در سطح استان انجام خواهد شد گفت: هنوز سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی نکرده که چقدر کلزا در همدان خریداری شود، اما آمادگی لازم برای خرید به هر مقدار تولید در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

پیش بینی خرید ۶۵۰ تن گندم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.