رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان به پرفشاری خون در سیستان و بلوچستان از بیماری خود مطلع نیستند.

۵۰ درصد سیستان و بلوچستانی‌ها از فشارخون بالای خود مطلع نیستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: پرفشاری خون به دلیل افزایش احتمال ابتلای فرد به انواع سکته‌های قلبی و مغزی عامل خطر مهمی برای این بیماری‌ها کشنده و ناتوان کننده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عوارض فشار خون بالا شامل سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی احتقانی قلب و ورم ریه، نارسایی کلیه، آسیب چشمی و مشکلات بینایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در مراحل نخست بیماری می‌توان با تغییر در سبک زندگی و در مراحل پیشرفته با استفاده ترکیبی از تغذیه سالم، ورزش و مصرف دارو این عامل کشنده را کنترل کرد.

وی با اشاره به طرح ملی کنترل فشارخون گفت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: در این طرح علاوه بر اطلاع رسانی و انجام فعالیت‌های آموزشی و اندازه گیری فشارخون اقداماتی از قبیل ارائه خدمات مشاوره‌ای در قالب این بسیج همگانی برای همه افراد بالای ۳۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و زنان باردار انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

فشارخون بالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار