رئیس شورا شهر سنندج:

اعلام فراخوان هنر‌های محیطی در سنندج

رئیس شورا شهر سنندج، گفت:به مناسبت نامگذاری روز ششم اردیبهشت به عنوان "روز سنه" فراخوان هنر‌های محیطی در سنندج اعلام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، غریب سجادی، با بیان اینکه  امسال برای اولین سال برنامه‌های "روز سنه"  برگزار شد،گفت:هدف از برگزاری برنامه‌های "روز سنه "جدایی از شور و نشاط اجتماعی در جامعه، ایجاد ذهن احاد مردم استان به نامگذاری ششم اردیبهشت به نام روز سنه است.

رئیس شورا شهر سنندج، با اشاره به برنامه‌های" روز سنه"، افزود: همایش پیاده روی، نمایشگاه عکس در عمارت خسرو آباد، عکس مشاهیره و بزرگان در حوزه‌های اجتماعی، هنری و علمی برای شناخت بیشتر جوانان به صورت بنر در سطح شهر مورد استفاده گرفت.

سجادی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها مخاطبان خاص خود را داشت، گفت: تعدادی از برنامه‌ها به صورت تخصصی با همکاری دانشگاه کردستان در مورد سیر دیدگاه تحولات شهرسازی شهر سنندج مورد بحث قرار گرفت و همچنین در سینما بهمن روزی مختص به مستند و فیلم، جایگاه سینمای کردی، رقص کردی و ادبیات کردی شد.

وی بیان کرد: افتتاحیه پیست اتومبیلرانی با توجه به استقبال گسترده مردم می‌تواند یکی از قطب‌های جذب گردشگری در شهر سنندج و فرصتی برای شور نشاط در جوانان باشد.

رئیس شورا شهر سنندج، با اشاره به اینکه برنامه‌های "روزسنه"بازتاب اجتماعی بسیاری خوبی داشت، افزود: با توجه به گزارشات، نمایشگاه بازدیدکنندگان بسیاری خوبی داشت از جمله بازدید مستمر مدارس به نمایشگاه که نشان دهنده این بود که مردم شهر سنندج با برنامه‌های فرهنگی علاقمند به شناخت هویت خود هستند.

سجادی گفت: تخت نرد که یکی از مهمترین شاخص‌های حوزه صنایع دستی است که با تمام رایزنی‌ها توانستیم از آن رونمای کنیم چراکه منشاء توسعه برای شهر سنندج است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده در روز ششم اردیبهشت برنامه‌هایی متنوع تری برگزار خواهد شد، بیان کرد: امسال ۱۲۰ بیلبورد در قالب عکس مشاهیر و بزرگان در سطح شهر نصب شد.

رئیس شورا شهر سنندج، خاطر نشان کرد: به مناسبت نامگذاری روز ششم اردیبهشت به عنوان "روز سنه" فراخوانی در محور‌های هنر‌های محیطی، نقاشی دیواری، مجسمه سازی، المان حجمی و مفهومی و لوگوی شهر خلاق موسیقی برگزار خواهد شد.

سجادی در پایان یادآور شد: هنرمندان می‌توانند جهت ارسال آثار فراخوان به آدرس سنندج، بلوار کردستان بالاتر از رستوران سفیر، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

فراخوان هنر‌های محیطی در سنندج

 

برچسب ها: شورا ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.