معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیشترین تماس‌ها با مراکز مشاوره در خصوص کودک آزاری بوده است.

شیخانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در سال گذشته تعداد ۷ هزار و ۲۰۸ نفر در استان با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند که بیشترین تماس‌ها به ترتیب در خصوص کودک آزاری، اختلاف خانوداگی و همسر آزاری است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعدادهزار نفر به مراکز مشاوره ارجاع داده شده اند افزود: همه شهرستان‌ها به جز بشرویه و خوسف از خدمات تلفنی و سیار مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند هستند.

شیخانی در خصوص خدمات این مرکز در استان گفت: مداخله و مشاوره تلفنی در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی (همسر آزاری، خشونت‌های خانگی و غیره)، مداخله روانی و اجتماعی در محل بحران، از طریق خدمات تخصصی مددکاری- روانشناسی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق تیم‌های خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی از جمله این موارد است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: مداخله و مشاوره روانی، اجتماعی و حقوقی در مراکز جهت ساماندهی و توانمندسازی افراد در شرایط بحران‌های فردی خانوادگی و اجتماعی، تشکیل پرونده در پایگاه‌های خدمات اجتماعی جهت توانمندسازی افراد در شرایط بحرانی در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه از دیگر این موارد است.

وی در خصوص گروه‌های هدف این مراکز در استان گفت:همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و سایر افرادی که در شرایط بحرانی هستند از جمله این موارد.

شهرستان بشرویه و خوسف مرکز مشاوره تلفنی و سیار ندارد.

انتهای پیام / ط ا

تماس بیش از ۷ هزار نفر در استان خراسان جنوبی با اورژانس اجتماعی

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.