پیوند زنی ۵ هزار و ۲۰۰ اصله درخت پسته در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیوند زنی ۵ هزار و ۲۰۰ اصله درخت پسته در این شهرستان خبر داد.

پیوند زنی ۵ هزار و ۲۰۰ اصله درخت پسته در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بااشاره  به اقلیم مساعد این شهرستان برای کشت درخت پسته گفت:  در این زمینه مطالعاتی از سوی مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت و آب و هوای این شهرستان در یک بازه ۳۰ ساله مورد بررسی قرار گرفت   و در نهایت  نتیجه آن مثبت اعلام شد.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارش تیم مرکز تحقیقات پسته وزارت جهاد کشاورزی در این مدت ۱۱ هزار و ۵۰۰ پیوندک روی درختان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به کشت درختان پسته در چندین روستای شهرستان تاکنون در روستا‌های وهمان و طائمه درختان زیر بار رفته و از آن‌ها پسته برداشت شده است.

خردمند با اشاره به نتایج مثبت کاشت پسته توسط باغداران این شهرستان گفت: با توجه به تجربه موفق کشت درخت پسته در نهاوند و به منظور انتقال تجربیات پسته کاران این شهرستان به سایر باغداران استان، اخیرا یک دوره آموزشی از سوی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با حضور ۱۱۵ تن از باغداران شهر‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان، همدان، فامنین و بهار برگزار شد.

وی گفت: در این دوره آموزشی نکات فنی و آموزشی نوین برای بالا بردن کیفیت محصول توسط یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت جهاد آموزش داده شد.

انتهای پیام/ب

انجام ۱۱ هزار و ۵۰۰ اصله پیوندک روی درختان در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار