دبیر اجرایی این همایش گفت: همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی ومعطر گفت: ۱۸و۱۹ تیرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

امیر رحیمی دبیر اجرایی همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اشاره به اینکه این سومین همایش ملی درزمینه گیاهان دارویی ومعطر درکشور واستان برگزار می شود ولی از نظر عنوان اولین همایش ملی درکشور است.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی باید از نظر تغذیه ای بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا محصول تولیدی از نظر کیفیت و کمیت درحد عالی باشد و هرچقدر محصول تولیدی بیشتر و مطلوبتر درآمدزایی خوبی هم برای کشاورزان خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر از اهمیت ویژه ای برخوردار هست گفت:بعضی از گیاهان دارویی از درمناطقی رشد و پروش می یابند که عناصر سنگین از طریق کودهای شیمیایی و در بعضی مناطق از طریق سنگ بستر وارد گیاه شده و باعث می شود گیاه از سلامت کافی برخوردار نباشد.

دبیر اجرایی همایش افزود:جایگاه کودهای شیمیایی و آلی در تولید گیاهان دارویی،بسترهای کاشت گیاهان دارویی در کشت گلخانه،غنی سازی زیستی و تولید گیاهان دارویی سالم،اهمیت شناخت کیفیت تغذیه گیاهان دارویی،فن آوری های نوین در تغذیه گیاهان دارویی،نقش مایکروریز و کودهای زیستی درتغذیه گیاهان دارویی،نقش آلودگی بر گیاهان دارویی،خطرات فلزات سنگین برای گیاهان دارویی،حد ارزیابی خطرات آلودگی دارویی بر انسان،فن آوری نوین برای مقابله با آلودگی گیاهان دارویی از جمله محورهای این همایش است.

 این همایش توسط دانشگاه ارومیه و انجمن علمی گیاهان دارویی استان برگزار می شود و پایان ارسال مقاله ها تا ۱۵ خرداد سال جاری می باشد.

انتهای پیام/م

همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.