دست‌کم ۱۵ هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های دولت‌ها در قبال تغییرات آب و هوایی و همچنین عدالت اجتماعی در خیابان‌های بروکسل راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس بلژیک اعلام کرد دست کم ۱۵ هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های دولت‌ها در قبال تغییرات آب و هوایی و همچنین عدالت اجتماعی به خیابان‌های بروکسل آمدند.

راهپیمایی ۱۵ هزار نفری مردم بروکسل در اعتراض به سیاست‌های دولت‌ها در قبال تغییرات آب و هوایی

پلیس بلژیک با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: با توجه به آمار رسمی نزدیک به ۱۵ هزار شهروند بلژیک در این راهپیمایی شرکت کردند.

این راهپیمایی از سوی ۲۵ گروه حقوق بشر، حقوق اجتماعی و سازمان‌هایی که خواستار اقدامات بنیادی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در جهان هستند، سازماندهی شده است.

گروه‌های سازمان دهنده این راهپیمایی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کردند «یک محیط زیست سالم، حقوق اجتماعی برابر، و یک سیاست مهاجرت دقیق، نکاتی هستند که باید در انتخابات آتی پارلمان اتحادیه اروپا رعایت شوند.»

آن‌ها همچنین اعلام کردند به منظور جلوگیری از برگزاری دو راهپیمایی مجزا، راهپیمایی برای تغییرات اقلیمی و حقوق برابر اجتماعی همزمان با هم برگزار شد. این تظاهرات که حدود دو ساعت به طول کشید بدون هیچ حاشیه‌ای به پایان رسید. پیش از برگزاری این راهپیمایی پلیس بروکسل، چند معترض جلیقه زرد را که گفته می‌شود قصد ایجاد تنش داشتند، بازداشت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار