دموکرات‌ها در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن مقامات آمریکایی که از احکام احضار مجلس نمایندگان سرپیچی کنند، مجبور به پرداخت روزانه ۲۵ هزار دلار جریمه شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه گفت دموکرات‌ها در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن آندسته از مقامات دولت ترامپ که از احکام احضار صادر شده از سوی مجلس نمایندگان سرپیچی کنند، روزانه ۲۵ هزار دلار جریمه در نظر گرفته می‌شود.

او در مصاحبه‌ای با شبکه‌ ای‌بی‌سی آمریکا گفت: ”ما قصد داریم بیشتر این کار را در دادگاه اجرایی کنیم. اگر رویه دادگاه‌ها زیاد طول بکشد ما قصد داریم اختیارات دیگری از قبیل اختیارات مربوط به ایجاد اختلال در مسیر فعالیت‌های کنگره استفاده کنیم.“

این نماینده آمریکایی افزود: ”به نظر من اگر شما یک نفر را تا زمان تبعیت از قانون روزی ۲۵ هزار دلار جریمه کنید، این امر باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود. ما باید قادر باشیم توانایی خود را در زمینه انجام‌های کار‌های نظارتی اجرایی کنیم.“

هفته گذشته دموکرات‌ها در کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا رای دادند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، به سبب امتناع از انتشار متن کامل گزارش مولر برای کنگره، مرتکب اختلال در مسیر فعالیت‌های کنگره آمریکا شده است. گزارش مولر درباره ادعا‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکاست.

دموکرات‌ها اقداماتی را برای پرداختن به مسئله مقاومت دولت ترامپ درباره تحقیقات کنگره انجام داده‌اند ولی با این حال بسیاری از آن‌ها نگران هستند که اجرایی شدن تلاش‌های آن‌ها از طریق احضاریه یا رویه‌های دادگاهی مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار