رحمانی فضلی گفت: از وزارت صمت درخواست داریم نظام توزیع را به گونه‌ای طراحی و مدیریت کنند تا از همه ظرفیت‌های توزیع استفاده شود.

رحمانیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز دوشنبه (٢٣ اردیبهشت ماه) در بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی کشور گفت: بعضی اوقات در نظام توزیع نگرانی‌هایی وجود دارد که از بازار توقع می‌رود در این شرایط به فکر مردم باشند و با دولت همکاری‌های لازم را برای رفع این نگرانی‌ها داشته باشند و حتی خودشان بازار را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم نظام توزیع را به گونه‌ای طراحی و مدیریت کنند تا از همه ظرفیت‌های توزیع استفاده شود. 

وزیر کشور افزود: درخواست ما از رسانه‌ها و جراید این است که در پخش اخبار جنبه واقع‌بینی را مد نظر داشته باشند و اخبار مستند و موثر را منعکس کنند. انعکاس اخباری که مبتنی بر شایعات و شنیده‌ها است می‌تواند برای مردم دغدغه ایجاد کند. بنابراین تاکید ما بر اطلاع‌رسانی به موقع، درست و پاسخگویی به ابهامات و شبهات در رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: ما، رسانه‌ها را رصد می‌کنیم و چنانچه اخباری در رسانه ها منتشر شود که به نوعی سیاه نمایی کند تذکر لازم به آن رسانه داده خواهد شد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مسئله بعدی، فضای بازار است که در شرایط کنونی، باید از اصناف تشکر کنیم که با کشور و دولت همراهی می‌کنند و در تلاش هستند کالاها را با شرایط و قیمت‌های مناسب به دست مردم برسانند اما کماکان نگرانی‌هایی در افزایش قیمت‌ها جدای از دلایل واردات و به خصوص در نظام توزیع نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: تقاضای ما از بازار این است که در شرایط کنونی به فکر مردم باشند و همکاری‌های بهتری را از قبل داشته باشند و خودشان فضا را مدیریت کنند. از وزارت صمت هم خواستاریم نظام توزیع را با لحاظ همه ظرفیت‌ها در توزیع از مبداء به مقصد طوری طراحی کنند تا مردم مشکلی نداشته باشند. باید به این مسئله توجه کنیم که امروز دسترسی همه مردم بر میادین مساوی نیست.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی بود. در جلسه قبل تذکر داده و قرار شد که همه دستگاه‌ها سخنگو داشته باشند و نسبت به اخبار و اطلاعات پاسخگو باشند و این پاسخگویی نباید به گونه‌ای باشد که پس از پخش اخبار پاسخگویی انجام گیرد و پیشاپیش باید از مواردی که احساس نگرانی داریم پیشگیری کنیم و هم با تخریب‌هایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد مقابله کنیم.

رحمانی فضلی افزود: امروز بحث اتومبیل، شکر و موارد غیره از موضوعاتی بودند که بخش بسیار زیادی از مشکلاتمان به دلیل عدم مدیریت صحیح فضای مجازی به وجود آمده است.

وزیر کشور تاکید کرد: موضوع دیگر بحث کاغذ بود که از موارد بسیار پرمصرف در کشور است. ما باید بر روی ظرفیت تولید داخلی کاعذ حساب کنیم. گزارش‌های ما نشان می‌دهد که ۵۰ درصد نیاز کاغذ کشور را می‌توان در داخل تولید کرد و این عدد بسیار خوبی است. ما باید مواد اولیه را وارد کنیم تا کارخانجات فعال شوند و تولید داخلی افزایش یابد که این موضوع باعث می‌شود هم تولید داخلی گسترش یابد و قیمت‌ها کاهش داشته باشد و در کنار آن از جا‌هایی که استفاده گسترده‌ای از کاغذ دارند خواهش می‌کنیم در عین حال که نظارت بر کیفیت می‌کنند و راهنمایی‌های هم که به دستگاه‌های ذیربط منتقل می‌سازند، در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی کنند و مصرف خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در حوزه کاغذ داریم بحث توزیع آن است. در گزارشی که هفته قبل توسط مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد به ما ارائه کردند این بود که برخی کاغذهایی که وارد شده است در مجرای اصلی توزیع نمی‌شود و این موضوعی بود که در جلسه امروز هم برخی به آن اشاره کردند. همه باید کمک کنیم حتی مشکلاتی هم که در ترخیص کاغذهای وارد شده وجود دارد برطرف شود و کاغذها به چرخه مصرف وارد شوند.

رحمانی فضلی اذعان کرد: موضوع دیگر بحث بازار متشکل ارز بود که بانک مرکزی این موضوع را به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی خود به عنوان مدیریت ارز در بازار مطرح کردند و توضیحاتی که در جلسه داده شد نشان از این دارد که کار کارشناسی خوبی روی آن در حال انجام است ولی لازمه آن این است که نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب و همچنین پاسخگویی به شایعات و ایجاد اعتماد در مردم بهتر ورود کنیم و در این موضوع باید توجه ویژه ای داشته باشیم به خصوص نسبت به کسانی که با این بازار متشکل کار می‌کنند و در کنار آن نظارت درست که همیشه در آن دچار مشکل هستیم بهتر ورود کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دیگر که در جلسه مورد بحث قرار گرفت بحث احتکار کالا بود که در این موضوع هم تعزیرات هم اصناف و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ورود کردند و امروز گزارشی با عنوان احتکار به عنوان یک مشکل و معضل در جامعه وجود ندارد و همه محصولات به اندازه و گونه‌ای است که نیاز به احتکار وجود ندارد ولی کماکان قوه قضائیه، تعزیرات و وزارت صمت متولی هستند تا در کنار اصناف، این موضوع را رصد کنند و به مردم این اعتماد را دهند که مایحتاج آنها به خوبی تهیه می‌گردد.

رحمانی فضلی گفت: در برخی استان‌ها همچون فارس اقداماتی انجام شد که به خوبی منعکس نشده است که صداوسیما و رسانه‌های استانی باید در اطلاع رسانی مطلوب آن اهتمام داشته باشند. موضوع سیل در کنار رحمتی که خداوند برای ما جاری کرده بود مصیبتی را نیز در کشور به وجود آورد ولی در پی آن جلوه‌ای از وحدت، هماهنگی و مشارکت مردمی بود که این مسئله برای ما بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
توزیع شکر بدون کارت ملی باعث هرج و مرج و احتکار و دلالی افراد میشود .
آخرین اخبار