مشاهده گونه کمیاب سوسمار خاردم ایرانی در خوسف

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف گفت: گونه کمیاب سوسمار خاردم ایرانی در خوسف زنده گیری شد.

مشاهده گونه کمیاب سوسمار خاردم ایرانی در خوسفتقی زاده رئیس محیط زیست شهرستان خوسف  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: این گونه کمیاب روز گذشته در مسکن مهر روئیت وباعث رعب ووحشت مردم شده بود که توسط ماموران آتش نشانی زنده گیری و به محیط زیست شهرستان تحویل داده شد

وی افزود: سوسمار خاردم ایرانی یکی خزندگان کمیاب ایران هست که در زمین‌های سنگ لاخ ودشت‌های شنی به ویژه در جاهای که بوته‌های گز وشور وجود دارد زیست می‌کند.

تقی زاده اظهار کرد: این گونه در تغییر رنگ بسیار هنرمند است واز دمش که حلقه‌هایی از فلس‌های خاردار دارد بعنوان وسیله دفاعی استفاده می‌کند ومانند شلاق به این طرف وآن طرف می‌زند.

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف گفت: سوسمار خاردم ایرانی تنها گونه گیاه خوار است که از برگ ودانه‌ها وساقه‌های علفی گیاهان استفاده می‌کند که طول آن‌ها ۴۰تا ۸۰سانتی متر می‌رسد.

آنچه روشن است سوسمار خار دم در فهرست حیوانات در خطر انقراض قرار گرفته هر چند اوضاع سخت آب و هوایی شرق در واقع امری عادی در محیط طبیعی زندگی این حیوان محسوب می شود اما خشکسالی های طاقت فرسا و همچنین تغییرات واضح آب و هوایی و دخالت های انسانی و زیست محیطی و شکار بی رویه حیات این جانور را تهدید می کند. 

انتهای پیام/ ط ا

سوسمارخاردم  در فهرست حیوانات در خطر انقراض

برچسب ها: حیات وحش ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.