مدیرکل بیمه سلامت همدان از صدور دفترچه سلامت برای مددجویان کمیته امداد این استان خبر داد.

صدور دفترچه سلامت برای برای مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت همدان در نشست خبری از صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد خبر داد، افزود: افراد زیر پو شش این اداره می‌توانند با مراجعه به دفاترپیشخوان دولت و نمایندگی‌های بیمه سلامت درسراسراستان از دفترچه‌های بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی افزود:یک قطعه عکس و کارت درمان کمیته امداد برای صدور دفترچه بیمه سلامت نیاز است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار نفر دراستان همدان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

فرجی در ادامه با بیان اینکه میزان هزینه های سطح 2 بیمه سلامت از۳۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۳۰۱ میلیارد ریال در سال گذشته کاهش یافت. گفت مطالبات بیمارستان‌های دولتی علی الحساب تا مهر و آبان ۹۷ و بیمارستان‌های غیردولتی، خصوصی، داروخانه‌ها هم تا آبان سال گذشته پرداخت شده است.

وی افزود:۱۳۴ مرکز در استان سطح یک ما هستند ادامه داد: تیم مستقل و بیمه شدگان روستایی که با کمترین هزینه می‌توانند درمان شوند و بالغ بر ۸۰ در صد قابل در مان هستندافزود:سال گذشته کل بدهی‌های سال ۹۶ بخش خصوصی پرداخت شد و برای داروخانه‌ها از سال ۹۶هیچ بدهی  باقی نمانده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت را الکترونیکی شدن کامل سازمان سلامت دانست و گفت: مقدمات اجرای طرح نسخه نویسی، رسیدگی و ارجاع الکترونیکی در حال انجام است.

فرجی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در یک شهر از هر استان اجرا می‌شود، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره تأمین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط، شهر همدان با توجه به فراهم بودن نسبی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح انتخاب شد.

وی افزود:برای دستیابی به این رقم محدودیت هایی در مراجعه به صندوق بیمه همگانی ایجاد شد به گونه ای که با مصوبه مجلس حجم مراجعه به بخش خصوصی کاهش یافت و بیشتر مراجعه ها برای درمان سرپایی بود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان عنوان کرد:بیمه سلامت برای اطلاع رسانی کارآمد و ارتقای سطح آگاهی های عمومی متعهد بوده و از این رو اقدام به راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات بیمه شدگان به شماره سراسری  ۱۶۶۶ کرده است.

انتهای پیام/ب

دفترچه سلامت برای برای مددجویان کمیته امداد صادر می‌شود

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار