مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار تن گندم و ۱۹ هزار تن کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیری استان خریداری شده است.

خریداری بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در مناطق گرمسیری ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کامران سلیمان پور گفت: این مقدار گندم از کشاورزان شهرستان‌های آبدانان، مهران و دهلران خریداری شده و پیش بینی می‌شود که میزان خرید گندم تا ۲۷۰ هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان به روز است تاکنون مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال به حساب آن‌ها واریز شده و ۵۷۰ میلیارد ریال نیز بهای کلزا به آنان پرداخت شده است.

سلیمان پور از آماده سازی ۴۰ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴ واحد سیلو و ۲۶ واحد مراکز موقت مباشرین هستند و بزودی کار برداشت گندم از مناطق شمالی نیز شروع می‌شود.

سلیمان پور گفت: سال گذشته ۱۸۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۲۷۰ هزار تن برسد.

وی به وضعیت برداشت کلزا پرداخت و ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که با توجه به افزایش سطح زیرکشت پیش بینی می‌شود امسال این میزان به بیش از ۲۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام/اس

افزایش برداشت گندم در مناطق گرمسیری ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.