دو سناتور آمریکایی با ارائه لایحه‌ای قصد دارند اقداماتی را جهت فشار بر روسیه و ممانعت از توسعه پروژه عظیم خط لوله نفتی نورد استریم ۲ اعمال کنند.

لایحه پیشنهادی دو سناتور آمریکایی برای مقابله با پروژه نورد استریم ۲به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، دو سناتور آمریکایی درصدد پیشنهاد لایحه‌ای هستند که پروژه نورد استریم ۲ را هدف قرار دهد.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس و «جین شاهین» سناتور دموکرات نیوهمپشایر از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هستند که قصد دارند با ارائه لایحه‌ای اقداماتی جهت فشار بر روسیه و ممانعت از توسعه این پروژه عظیم خط لوله نفتی اعمال کنند.

این لایحه پیشنهادی کشتی‌های لوله‌کشی شده را هدف قرار می‌دهد. همچنین مدیران شرکت‌های مرتبط با کشتی‌های لوله کشی شده از دریافت روادید آمریکا محروم هستند و معامله و انتقال اموالشان در آمریکا متوقف می‌شود.

پیشتر کشور‌های لتونی، لیتوانی، استونی، لهستان، دانمارک و اوکراین با مطرح کردن این ادعا که گاز روسیه وابستگی اتحادیه اروپا به مسکو را افزایش می‌دهد، مخالفت خود را با این پروژه اعلام و بر جایگزینی آن با منابع انرژی خود تاکید کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر با اشاره به اینکه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا عامل وابستگی کشور‌های اروپایی به مسکو است، آن را یک سلاح ژئوپلیتیک توصیف کرد. برخی مقامات اروپایی مخالف با پروژه نورداستریم ۲ معتقدند روسیه با انتقال گاز به اروپا از طریق این خط لوله، می‌تواند از آن به عنوان حربه‌ای برای تحریم اروپا و ضربه زدن به صنعت انرژی آن استفاده کند.

نورد استریم ۲ پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه با آلمان، فرانسه، اتریش و هلند است که با بودجه ۱۱ میلیارد دلار و با هدف ارسال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا راه اندازی شده است.

در ماه فوریه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به شرکای اروپایی واشنگتن هشدار داد در برابر اجرای پروژه نورد استریم ۲ مقاومت کنند چراکه این پروژه به وابستگی اروپا به روسیه منجر خواهد شد. در همین حال، بسیاری از مقامات اروپایی از جمله سران آلمان و اتریش اعلام کردند بدون توجه به موضع آمریکا از اجرای این پروژه گازی حمایت خواهند کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز بار‌ها ترامپ را متهم کرده است به اینکه سعی دارد روسیه را از بازار انرژی اروپا بیرون و شرایط را برا‌ی سرمایه گذاری خود فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار