استاندار آذربایجان شرقی؛

راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پارک علم و فناوری استان، از تصمیم مدیریت ارشد استان برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان خبر داد و تصریح کرد: مسئولان امر به برگزاری استارتاپ‌ها برای صنعتگران و تولیدکنندگان، توجه ویژه‌ای داشته باشند و چنین نباشد که دانشجویان، تنها استفاده کنندگان از استارتاپ‌ها باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش ارتباط کاربردی دانشگاه و صنعت، گفت: پارک علم و فناوری، دانشگاه و صنعت را با یکدیگر آشتی دهد.

وی گفت: خوشبختانه برخی طرح‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، بی‌نظیر است و حتی برخی از آن‌ها نمونه و مشابه خارجی هم ندارد.

وی با قدردانی از متولیان امر و تلاش‌های ارزشمند جوانان، عنوان کرد: مشکل مکان لازم برای فعالیت این عزیزان، رفع شده و پارک علم و فناوری، مکان مناسب برای پیشبرد فعالیت آن‌ها را تامین خواهد کرد.

پورمحمدی افزود: ما نیز آماده حمایت همه جانبه از توسعه فعالیت‌های فناورانه، ارائه تسهیلات و امکانات مورد نیاز و معرفی به سازمان‌های مصرف کننده برای تولید انبوه محصولات تولیدی در شرایط تحریم هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ایران جایگاه مشخص علمی در جهان نداشت، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، امروزه رتبه ۱۶ بین‌المللی را در تولید علم و دانش داریم، ولی در حوزه تولیدات فناورانه و تبدیل علم به ثروت، جایگاه ما مناسب نیست و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور و به دست پرتوان جوانان دانشمند این مرز و بوم، به رتبه قابل قبول تولید فناورانه در جهان دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از سال‌های گذشته، جهت‌گیری مناسبی توسط پارک علم و فناوری در راستای تلاش برای تولید ثروت از علم ترسیم شده است، ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور ما با مشکلاتی همچون تحریم مواجه است، توجه و اتکا به توانمندی داخل، حرکت در مسیر استقلال و خودکفایی محسوب می‌شود و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پورمحمدی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به نفت، ابراز کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته، این موضوع باعث شده آن چنان که باید و شاید به موضوع تولید ثروت از علم توجهی نشده و در شرایط فعلی، بیش از پیش می‌توان به این مهم توجه کرده و برای استقلال و خوکفایی ایران اسلامی تلاش کرد.

وی ارتباط دادن واقعی صنعت و دانشگاه را یکی از دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند در این زمینه نقش بسیار موثری داشته باشد و باید با استفاده از ظرفیت این مجموعه، شاهد افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و دستیابی به اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و به روز شدن تکنولوژی مورد استفاده در صنایع استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیکاری را اصلی‌ترین مشکل کشور قلمداد کرد و ادامه داد: متاسفانه نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، به بیش از ۲۵ درصد رسیده و باید بااتخاذ تصمیمات مناسب، اشتغال‌زایی مناسبی برای جوانان داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید مجدد بر ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه باید نسخه مشکلات صنعت استان را ارائه کند و پارک علم و فناوری می‌تواند در زمینه آشتی صنعت و دانشگاه، پیش قدم باشد.

وی از تصمیم مدیریت ارشد استان برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان خبر داد و تصریح کرد: مسئولان امر به برگزاری استارتاپ‌ها برای صنعتگران و تولیدکنندگان، توجه ویژه‌ای داشته باشند و چنین نباشد که دانشجویان، تنها استفاده کنندگان از استارتاپ‌ها باشند.

واعظی، رییس پارک علم و فناوی استان نیز در این جلسه به تبیین عملکرد پارک در حوزه‌های مختلف پرداخت که از آن میان می‌توان به انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان‌های مختلف و دانشگاه‌های استان، انجام مراحل مقدماتی تاسیس نخستین پردیس فناوری سلامت در استان، حمایت مالی از پایان نامه‌های فناورانه و .. اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ش

کارخانه نوآوری در استان آذربایجان‌شرقی راه اندازی می شود

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.