فراخوان جشنواره تئاتر استانی در فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری سی امین دوره جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه امسال، گروه‌های نمایش استان را به شرکت در این رقابت هنری فراخواند.

وی بیان کرد: سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استانی به منزله مهم‌ترین رخداد تئاتری فارس با تمرکز بر اجرا‌های عمومی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار برگزار می‌شود و هنرمندان در این دوره از جشنواره باید نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار رونق تولید، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و نیز توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و انسانی را در تولید آثار مدنظر قرار دهند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، توجه به تئاتر ایرانی به‌منظور توسعه فرهنگی و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی نقاط مختلف استان را با هدف ایجاد صلح و امید و نشاط مهم ارزیابی کرد.

رنجبر تصریح کرد: هنرمندان باید آثار خود را برای شرکت در بخش صحنه‌ای و رقابتی و نیز بخش خیابانی و غیر رقابتی این جشنواره تا ١۵ شهریور ماه امسال تولید و به اجرای عمومی در آورند.

وی ادامه داد: با بیان اینکه تعداد نمایش‌های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره برمبنای تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره است، افزود: بازبینی مرحله اول از اول مهر تا ١٥ مهرماه امسال، بازبینی دوم از ٢٥ مهرماه تا ٨ آبان ماه و اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نهایی نیز ١٥ آبان ماه ٩٨ است، که جشنواره تئاتر استانی در فارس از ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه ٩٨ در شیراز برگزار می‌شود.

بنابر تشخیص هیات داوران، حداکثر دو اثر نمایشی به عنوان منتخب جشنواره استانی به اداره کل هنر‌های نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ت

اعلام فراخوان جشنواره تئاتر فارس

برچسب ها: تئاتر ، اکران فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار