سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : تمدن ١١ هزار ساله شهرستان هرسین، مقصد گردشگران اروپایی شد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکوفه مهدی آبادی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از استقبال جامعه محلی برای توسعه و تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی درمیان مناطق لک زبان گفت : وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با پیشینه تمدن ١١ هزارساله در آثار یک جانشینی در این مناطق همچون تپه گنج دره هرسین یا قلعه باستانی سرماج، میراث جهانی بیستون در کنار طبیعت به غایت زیبای دشت فراش، رودخانه خروشان گاماسیاب و کوه‌های سر به فلک کشیده، تور‌های گردشگری فرهنگی و طبیعت گردی را به دیار مردمان این خطه در مناطق روستایی کشانده است.

وی گفت : این اتفاق میمون با هم افزایی و همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صاحب نام تهرانی و فعالان بومی گردشگری صورت گرفته است.

مهدی آبادی افزود: خریداران اروپایی این تور‌ها که مسیر و مقصدشان استان‌های جنوب غربی و غرب کشور بوده، طی نظرسنجی کرمانشاه را به واسطه تنوع جاذبه‌های گردشگری، اقلیم و آب و هوا، خدمات اقامت و پذیرایی در صدر استان‌های خوزستان، زنجان، آذربایجان و سایر مقاصد این تور دانسته اند.

وی گفت: روستای سرماج هرسین از نگاه گردشگران خارجی شایسته‌ترین میزبان فرهنگی با طبیعت زیبا و مردمانی مهربان شناخته شده است.

 

 

انتهای پیام/د

وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با پیشینه تمدن ١١ هزارساله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.