معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه پول دولت برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها است، گفت: با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه استان یزد از استان‌های توسعه یافته به لحاظ علمی و فناوری است، گفت: با تقویت شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دولتی فقط باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم مصرف شود، افزود: استقلال اقتصادی مستلزم حمایت و ایجاد شتاب دهنده کسب و کار در حوزه‌های مختلف است و با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود.

ستاری ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان هیچ چیز، جز یک اکوسیستم به معنای محیط کسب و کار دانش بنیان در استان و کشور نیست.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ ساله گذشته در آمد حاصل از فروش نفت باعث شده که جایگاه کار آفرینی در کشور از بین برود، افزود: پول دولت برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها است و این فرهنگ باید به طور کامل و صحیح نهادینه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی بیش از پیش به زیست بوم علمی متناسب با هر منطقه نیاز دارد.

پژوهشی که با پول دولت انجام شود منجر به محصول موثر نمی‌شود

ستاری با بیان اینکه تکنولوژی یادگرفتنی است و بحث پول در ردیف پنجم و ششم قرار می‌گیرد، گفت: پژوهشی که با پول دولت انجام شود منجر به محصول موثر نمی‌شود.

وی توسعه اقتصاد دانش بنیان را مستلزم حمایت از صنعت در کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه استان یزد دارای ظرفیت‌های مختلف علمی و انسانی متنوعی است و از استان‌های توسعه یافته در حوزه علمی و فناوری به شمار می‌رود که باید بیش از پیش از داشته‌های خود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رویکرد استاندار یزد که اعتقاد دارد آینده استان به وسیله حمایت از جوانان و نخبگان تأمین می‌شود را از دیگر ویژگی‌های ممتاز این دیار عنوان کرد و ادامه داد: دولت آماده حمایت از استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های فناوری و کارخانه نوآوری است.

ستاری در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه محور همه چیز در کشور است، تأکید کرد: انتخاب و قدم برداشتن در مسیر درست تنها راه اثرگذاری مفید جامعه دانشگاهی در توسعه کشور است.

گفتنی است تفاهم‌نامه احداث کارخانه نوآوری در بافت تاریخی یزد در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار یزد امضا شد.

عصر سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور، محمدعلی طالبی استاندار یزد و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار