اجرای طرح ملی فرهنگ‌سازی دانش‌آموزی نجات آب موسوم به "داناب" پس از بررسی همه‌جانبه و همزمان با بازنگری در روش‌‌های اطلاع‌رسانی معمول، به صورت فراگیر در استان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، سخنگوی این شرکت هدف از اجرای این طرح را تبیین چالش‌های منابع آب استان و ارائه راهکارهای مدیریت صحیح و عمومی این منابع و جذب مشارکت و همکاری مردم از طریق اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان اعلام کرد.
بابک بهادری افزود: این طرح ملی پس از تدوین توسط دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران به تایید وزارت نیرو رسیده و پاییز امسال به شرکت‌های آب منطقه‌ای همه استان‌ها ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت و ضرورت اجرای طرح داناب، شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی مرداد ماه امسال، دو ماه پیش از ابلاغ ملی طرح، راهکارهای لازم برای اجرای موفق طرح در استان را بررسی و سپس دبیرخانه استانی طرح را تشکیل داد.
سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: این طرح در سطح کلان توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران راهبری می‌شود و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها بنا بر فراخور مسایل و مشکلات استانی منابع آب و روش‌های بومی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای تبیین چالش‌ها و ارائه راهکارهای رفع آن با همکاری آموزش و پرورش اقدام می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه کلی طرح ملی داناب، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی به دلیل قرارگیری در سطح خاص آموزشی و روان‌شناختی به عنوان مخاطب این طرح ملی انتخاب شده‌اند و با همکاری آموزش و پرورش، تمام دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان در مجموع به شمار حدود 53 هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی در فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی به موقع، تبیین ظریف، دقیق و همگانی و توجه به نیازهای مخاطب را از جمله شاخص‌های موثر در بهبود فرهنگ مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب و بهداشت برشمرد و آن را شاخص بسیار مهم برای رفع چالش‌های مدیریت توزیع آب عنوان کرد.
به گفته وی برای اجرای طرح ملی فرهنگ‌سازی دانش‌آموزی نجات آب موسوم به "داناب" در استان خراسان شمالی حداقل 600 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است که با حمایت جدی و پیگیری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از محل طرح تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی منابع آب زیرزمینی تامین شده و مشاور استانی طرح نیز انتخاب شده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.