رئیس پلیس راهور استان مرکزی از کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در این استان خبرداد.

کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در استان مرکزیسرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،گفت:در فروردین ماه سال ۹۸ شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی و ۱۹ درصدی تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

  سرهنگ حسینی افزود: سال گذشته ۳۹ درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده و ۴۰ درصد تصادفات مربوط به راکبین موتورسیکلت سوار بوده است که رعایت نکردن حق تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین علت تصادفات در معابر شهری بوده است.

وی اضافه کرد: سالیانه بیش از ۷ درصد از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات در کشور می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات در کانون خانواده می‌توان این هزینه را به حداقل رساند.

سهم ۳۰ درصد یرعایت نکردن حق تقدم از تصادفات درون شهری استان مرکزی

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: بیشترین علت تصادفات درون شهری در استان مرکزی رعایت نکردن حق تقدم با ۳۰ درصد و بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی به میزان ۲۳ درصد است.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات در کمربندی‌ها میادین و تقاطع‌ها رخ می‌دهد ومیانگین سنی عابران پیاده در سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان ۶۰ سال و برای راکبان موتورسیکلت ۴۱ ساله است

سرهنگ حسینی تصریح کرد: سال گذشته ۵۷ هزار و ۴۱۸ دستگاه در استان رفع توقیف شد، ۸۰ هزار جلد انواع گواهینامه صادر شد و هزار و ۹۵۱ دستگاه خودرو با خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

گسترش کنترل هوشمند ترافیک و برنامه‌های آموزشی در برنامه پلیس راهور استان مرکزی

وی گسترش کنترل هوشمند ترافیک و اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس و مساجد از برنامه‌های سال جدید برای کاهش تصادفات به خصوص کاهش تلفات انسانی است که نقش رسانه و خانواده در کاهش سوانح رانندگی و ارتقاء فرهنگ ترافیک بی‌بدیل دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.