مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: نیکوکاران چهار میلیارد ریال برای ساخت مدارس سیل زده ایلام تعهد کردند.

خدمات رسانی برای ساخت مدارس سیل زده ایلامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمدرضا حیدری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت:سه خیر غیر بومی ،به ترتیب ۷۵۰ میلیون ریال، دو میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مشارکت در ساخت  مدارس سیل زده اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: این مدارس بصورت یک کلاسه، دو کلاسه و سه کلاسه در مناطق سیل زده دره شهر و سایر مناطق سیل زده استان احداث خوهند شد.

حیدری افزود: پیش‌تر نیز جمعی از خیران مدرسه ساز خارج از استان برای ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان اعلام آمادگی کرده بودند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه مدرسه این روستا بر اثر سیل ماه گذشته بصورت کامل زیر آب رفت، جمعی از خیران مدرسه ساز غیر بومی برای ساخت مدرسه در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند که بصورت سه کلاسه احداث می‌شود.

وی گفت: در سیل اخیر در مجموع 50 مدرسه این استان آسیب دید،که خسارت وارد شده به این مدارس 160 میلیارد ریال اعلام شده است. 

به گفته وی از مجموع این فضا‌ها یک مدرسه و یک کانکس بطور کامل زیر آب رفته و ۴۸ فضای آموزشی دیگر نیز دچار نم زدگی، آبگرفتگی محوطه و کلاس ها، تخریب نمای داخلی، تاسیسات برقی، گرمایشی، سرمایشی، ایزوگام و تخریب دیوار محوطه شدند.

انتهای پیام/با

نوسازی وساخت مدارس سیل زده ایلام

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.