فرمانداری شهرستان حمیدیه خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آبگرفتگی ۸ روستا در اسن شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه، خبری مبنی بر درگیری ۸ روستای مسیر خسرج با سیلاب در یکی از سایت‌های خبری منتشر شده صحت ندارد و تگذیب می‌شود.

براساس این گزارش، تنها روستای حمدان سلجه به دلیل موقیعت جغرافیای همچنان دچار آبگرفتگی است و از روز گذشته با کاهش دبی آب کرخه عملیات خروج آب با بازگشایی یک مسیر در سیل بند روستا آغاز شده است.

همچنین عملیات آهک‌پاشی و پاکسازی معابر روستا‌ها انجام شده و اغلب اهالی روستا‌هایی که به دلیل سیلاب در جنگل مستقر بودند به خانه‌های خود بازگشتند و تنها اهالی روستای حمدان سلجه در کنار جاده نزدیک روستا چادر زده اند که یک محل جهت اسکان موقت آن‌ها مشخص گردید. البته تعدادی از خانوار‌های روستایی در اردوگاه ثامن اسکان دارند که درحال بازگشت به منازل خود هستند.

همچنین مسیر ۴۰ کیلومتری جاده مسیر خسرج بازگشایی شده است، البته این مسیر دچار خسارت‌های زیادی شده که پیش از بازگشایی جاده، اهالی از جاده شنی رفت وآمد می‌کردند.

براساس اعلام روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه، پرداخت تسهیلات بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیونی ریالی معیشتی به روستا‌های سیل‌زده و مراحل تکمیل مدارک تسهیلات بلاعوض و با سود کم بهره منازل تعمیراتی و احداثی همچنین خسارات زمین‌های کشاورزی نیز آغاز شده است و  اولین شهرستان در استان است که تسهیلات بلاعوض معیشتی آن درحال پرداخت است.

علاوه بر این، کمک‌های غذایی از قبیل آرد، پکیج غذایی و بهداشتی، آب بسته‌بندی شده، خدمات پزشکی و روشنایی و حتی علوفه دام بین سیل زدگان توزیع شده است.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه، ضمن ارج نهادن به فعالیت رسانه ها، از فعالان عرصه خبر و رسانه‌ خواست در درج اخبار دقت لازم را بعمل آورند و از نشر اخبار غیرواقعی پرهیز نمایند.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه آمادگی پاسخگویی، همکاری و تعامل را در این رابطه دارد.

انتهای پیام/گ

آبگرفتگی روستا‌های حمیدیه صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار