مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: فیلم و نمایش رسانه‌هایی نافذ و تعیین کننده هستند و امروزه، در بسیاری از کشور‌ها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبرد‌های فرهنگی از این رسانه‌ها استفاده گسترده‌ای می‌کنند.

حمایت رسانه ملی از هنرهای نمایشی، فیلم سازان جوان و برنامه سازان حوزه انیمیشنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفیمدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در جمع هنرمندان و فعالان عرصه نمایش، فیلم و تئاتر، با اشاره به جایگاه هنر‌های نمایشی در جامعه  با تاکید بر اهمیت هنر نمایش و فیلم در حوزه ماندگاری فرهنگ افزود: یکی از عمده‌ترین خدماتی که تهیة فیلم و اجراء نمایش به شکوفائی فرهنگ یک جامعه انجام می‌دهد، توجه به مضامین اجتماعی و فرهنگی جامعه و کاربرد این هنر‌ها در قلمرو فرهنگ مردم و احیای سنن قومی و بومی آن جامعه است.
 
لطیفی  اولویت رسانه استانی را بهره مندی از هنرمندان بومی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استعداد‌های خوبی در حوزه فیلم ونمایش در استان زنجان وجود دارد و درصددیم با تشکیل بانک مشخصات هنرمندان، بانک طرح و فیلمنامه و تشکیل گروه فیلم وسریال شبکه اشراق مسیر فعالیت هنرمندان استان را تسهیل کنیم.

وی انسجام بین هنرمندان استان و تعامل سازنده با استان‌های دیگر را راهکار مهمی در تعامل فرهنگی و انتشار و تبلیغ فرهنگ استان دانست و تصریح کرد:باید در نوشتن فیلمنامه و نمایشنامه از عوامل و عناصر تشکیل دهندة فرهنگ بومی استفاده کرد تا علاوه بر شناسایی سبقه تاریخی و فرهنگی استان راه برای حضور بیش از پیش هنرمندان زنجانی در سایر استان‌ها هموار شود.

 لطیفی با استناد به نظرسنجی معتبر صورت گرفته در رسانه ملی افزود: شبکه اشراق با داشتن ۷۰ درصد مخاطب بستر مناسبی برای پخش فیلم، سریال و انیمیشن است و آماده ایم بمنظور حمایت از جامعه هنری استان آثار باکیفیت تولید شده را خریداری نماییم تا از طریق شبکه اشراق یا شبکه‌های سراسری پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اعلام این خبر که تولید دو سریال تلویریونی در آینده نزدیک کلید خواهد خورد، از هنرمندان استان خواست بمنظور مشارکت در برنامه سازی حوزه‌های نمیش و سریال طرح‌های خود را به مرکز ارائه نمایند.
 
در ابتدای این نشست هنرمندان حوزه‌های فیلم، نمایش و انیمشن در جوی صمیمی و بی تکلف مسائل، مشکلات و پیشنهاداتشان را رئیس رسانه استانی درمیان گذاشتند.
 
انتهای پیام/ن
 

شبکه اشراق با داشتن ۷۰ درصد مخاطب بستر مناسبی برای پخش فیلم، سریال و انیمیشن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.