نسخه‌های همسان‎سازی شده منسوب به دست‌خط مبارک ائمه اطهار (ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد به نمایش گذاشته شد.

نسخ خطی منسوب به اهل بیت (ع) در نمایشگاه قرآن مشهد به نمایش درآمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، درچهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد، نسخ خطی منسوب به اهل بیت (ع) در نمایشگاه قرآن مشهد به نمایش گذاشته شد.
 
در مجموع ۸۰ اثر از نسخه‎های قرآن همسان‌سازی شده منسوب به دست خط ائمه معصوم (ع) به همراه دیگر نفایس قرآنی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ماکت قرآن‌های نفیس منسوب به دستخط امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) که به خط کوفی ممتاز کتابت شده و همچنین قرآن منسوب به دست‌خط امام حسین (ع) وقف رهبر معظم انقلاب، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت به نمایش گذاشته شده است.

قرآن منسوب به دست‌خط امام سجاد (ع) از دیگر نسخه‌های قرآن‌های خطی به نمایش درآمده در این نمایشگاه است که نسخه اصلی این اثر بر روی پوست آهو را شاه عباس صفوی در آستان مقدس رضوی وقف کرد.

همچنین قدیمی‌ترین قرآن موجود در کتابخانه به دست خط امیرالمؤمنین علی (ع) در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آثار منسوب به ائمه معصومین (ع) ضمن متبرک بودن به دست‌خط ایشان، سیر تحول خط از کوفی قدیم به نسخ عربی امروز را نیز نشان می‌دهد.

نسخه‌های همسان‎سازی شده منسوب به دست‌خط مبارک ائمه اطهار (ع) به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد به نمایش گذاشته شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

نمایش اثار خطی نفیس در نمایشگاه قران مشهد

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار