کاهش ۹۰ درصدی مبارزه با آفت سن مادری

کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم از کاهش چشمگیر سن مادری، خسارت ناشی از این آفت و کاهش مبارزه با سن در سال زراعی جاری در شهرستان مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوذر اسماعیلی کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم با اشاره به ریزش زود هنگام سن مادری در مزارع در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال زراعی جاری به دلیل وضعیت مناسب بارندگی‌ها و وجود دیم زار‌ها و مراتع با سطح سبز مناسب که شرایط را برای تغذیه آفت در اماکن زمستان گذران فراهم کرد، ریزش سن مادری با حدود یک ماه تأخیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: تراکم آفت سن مادری نیز در بررسی‌های صورت گرفته بسیار پائین است، به طوری که در مقایسه با سال زراعی گذشته سطح مبارزه با سن مادری بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت.

ابوذر اسماعیلی در ادامه افزود: آفت سن غلات به عنوان آفت کلیدی گندم نقش بسزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم داشته و لازم است با مبارزه به موقع با این آفت خسارت آن را به حداقل رساند.

اسماعیلی تاکید کرد: در سال زراعی جاری با پایش به موقع پوره سن غلات می‌توان انتظار داشت میزان گندم سن زده کمتری به مراکز خرید تحویل شود.

انتهای پیام/چ

مبارزه با آفت سن مادری در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار