شناگران ملی پوش ایران در اوج محرومیت از یک استخر برای تمرین هنوز امیدوار هستند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را دریافت کنند.

به گزارش  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو از نظر کاری سه رشته ی مهم پایه را هدایت می کند. شنا و شیرجه دو رشته ی پر مدال المپیکی محسوب می شود. کشور های المپیکی با کسب مدال های رنگارنگ در رشته ی شنا و شیرجه جایگاه خودشان را در جدول رده بندی نهایی المپیک تغییر می دهند. این دو ورزش از رشته های پایه محسوب می شوند. همچنین جزء رشته های کم هزینه محسوب می شوند اما برای پیشرفت به دانش روز و به تجهیزات به روزی نیاز دارد.کسب سهمیه المپیک در شیرجه و شنا بسیار سخت است اما نشدنی هم نیست. متاسفانه توجهات به شیرجه بسیار کم است و گاهی این رشته به کلی فراموش می شود. خانواده شیرجه بسیار کوچک و محدود است و شاید یکی از دلایل بی توجهی به این رشته همین موضوع باشد. احتمالا شیرجه ایران شانس حضور در المپبک ۲۰۲۰ توکیو را نخواهد داشت و ممکن است حضور در این رویداد بزرگ و مهم روزی تبدیل به یک رویا شود.

واترپلو به دنبال تحقق بزرگترین رویا یعنی حضور در المپیک است 

اما این روز ها رشته واترپلو به خوبی بر سر زبان ها افتاده است و دلیل ان نیز حضور چیریچ سرمربی صربستانی تیم و انسجام بخشیدن او به تیم است. این تیم پس از ۴۴ سال توانست در بازی های آسیایی جاکارتا مدال برنز کسب کند. این بار مسیر برای واترپلو هموار تر شده است و این تیم شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای خود تصور می کند. تیم ملی واترپلو با هدایت چیریچ سعی می کند تا بزرگترین به رویای خود یعنی حضور در المپیک را  تحقق ببخشد. البته رقبای حرفه ای و قدرتمندی همچون قزاقستان، چین و ژاپن راه کسب سهمیه المپیک را برای ایران سخت خواهند کرد. البته صعود کشور ژاپن به دلیل میزبانی که دارد برای المپیک قطعی است. تنها یک سهمیه المپیک برای آسیا باقی مانده است و رقابت بین ایران، چین و قزاق ها برقرار است.تیم ملی واترپلو ایران باید با برگزاری اردو های آماده سازی مناسب خود را به بالاترین سطح آمادگی برساند تا بتواند تمام قد مقابل حرف قدرتمندی همچون قزاقستان قرار بگیرد. این تیم راه دشواری در پیش دارد اما در بازی های آسیایی جاکارتا به همه نشان داد که هیچ کاری نشد ندارد.

۳ ملی پوش شنا شانس حضور در المپیک را دارند

در رشته شنا نیز همچون شیرجه شرایط کسب ورودیه المپیک سخت است اما شرایط ملی پوشان شنا نسبت به شیرجه خیلی بهتر است. با توجه به حضور درخشان ملی پوشان در مسابقات مالزی که مورد تایید فینا بود می توان برای ملی پوشان شنا شانس کسب سهمیه المپبک ۲۰۲۰ توکیو را قائل بود. ۳ ملی پوش شنا غلامپور، انصاری و قره حسنلو شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را خواهند داشت و باید در ادامه دید چه عملکردی از خود بر جای می گذارند. البته قره حسنلو در مرحله آخر لیگ شنا کشورمان توانست ورودی مسابقات جهانی را به دست بیاورد اما به خاطر اینکه این مسابقه مورد تائید فدراسیون جهانی فینا نبود این شانس را از دست داد. 
البته در این یک ماه اخیر به این تیم شوک بزرگ وارد شده است و آن گرفتن استخر حرفه ای آزادی بود. در نهایت با کلی کش مکش های فراوان استخر آزادی به فدراسیون شنا برگردانده شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار