استاندار خراسان رضوی گفت:برای عبور از مشکلات باید به دنبال اصلاح فرآیند‌های موجود باشیم.

بخشی از مشکلات عرصه اقتصادی محصول نظام اداری کشور است/باید زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از مجموعه زنجیره تولید کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر و آیین افتتاح سالن تولید تخم مرغ گفت: امروز می‌خواهیم هزینه استقلال و آزادی بدهیم لذا برای تحقق این هدف باید مقاومت داشته باشیم و تحمیل برخی از هزینه‌های مضاعف بر کشور را تحمل کنیم.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و تلاش مجاهدان اقتصادی گام‌های خوبی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی برداشته شده است و در شرایط کنونی که با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم، باید تلاش‌ها در این زمینه مضاعف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در عمده کشور‌های دنیا، دولت‌ها مسئولیتی در قبال اشتغال زایی برای افراد جامعه ندارند صرفا زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کنند که از طریق کارآفرینی، زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و ما هم به دنبال پیاده سازی همین الگو در خراسان رضوی هستیم.

رزم حسینی با بیان اینکه باید زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد تا بتوانند شغل پایدار ایجاد کنند، افزود: بخشی از مشکلات امروز در عرصه اقتصادی محصول نظام اداری کشور است. بسیاری از دولت‌ها به دنبال این بودند که نظام اداری را به روزرسانی کنند، اما موفق نشدند.

وی تصریح کرد: شاید مجبور باشیم که در کنار دولت دیوان سالار، نهاد‌هایی ایجاد کنیم که در آینده نقش دولت را ایفا کنند. یکی از این نهاد‌ها نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خواهد بود که در خراسان رضوی تشکیل شده و معین‌های اقتصاد مقامتی را در راستای تحقق سیاست‌های توسعه‌ای همراهی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مسئولیت توسعه و پیشرفت مناطق محلی را برعهده دارند و قطعا بهتر از شبکه دولت می‌توانند زمینه توسعه روستا‌ها را فراهم کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه باید فرهنگ دینی در حوزه اقتصادی از خراسان رضوی به دیگر نقاط کشور منتقل شود، گفت: هرکسی که وفادار به انقلاب اسلامی است باید زیرچتر ولایت باشد و در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران تلاش کند. منحصر کردن ولایت فقیه به یک جناح خاص قطعا ظلم به ولایت است.

وی تصریح کرد: کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند و باید آن‌ها را تکریم کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.