شهردار بیرجند گفت: ساخت و ساز های نا آگاهانه در مسیر رودخانه در فواصل بارانی مشکل ساز است.

جاوید شهردار بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: پس از سیل فروردین ماه اقدام جدی تری جهت تخریب  ساخت و سازهایی در مسیر سیلاب انجام می شود.

وی افزود: پس بازدید های انجام شده از رودخانه های فصلی و یا کانال هایی که مسیر ورود آنها به داخل شهر است، متاسفانه شاهد مزارع کشاورزی، باغات و ساخت و ساز های بدون پروانه بوده ایم.

جاوید با بیان اینکه این که آب و منطقه ای هم، به عنوان متولی کانال های رودخانه در قبال این موضوع مسئولیت دارد افزود: بحث ساخت و ساز های بدون پروانه در مسیر سیلاب ها از طریق دستگاه قضا پیگیری می شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه تخریب بخشی از این ساخت و ساز ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر داری صادر خواهد شد گفت: موارد خارج از محدوده شهرداری نیز از طریق آب و منطقه ای پیگیری می شود.

وی افزود: دستگاه هایی مانند فرمانداری، آب و منطقه ای، حوزه ی قضایی و شهرداری بررسی های لازم در خصوص این مسئله را انجام داده و به جمع بندی های خوبی در این زمینه رسیده است .

جاوید ادامه داد: تکمیل مطالعات طرح کانال های هدایت سیلاب و شناسایی ظرفیت ها و استعداد ها از جمله این موارد بوده است که در صورت نیاز به بازگشایی مسیر رودخانه ها ، اقدامات و مطالعات لازم و همچنین تامین اعتبار انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

مسیر سیلاب ها باز می شود

 

برچسب ها: شهرداری ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.