مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد ۱۰ درصدی اهدا خون در رمضان سال جاری خبر داد.

عاملی مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: ازابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تعداد ۴۰۵ مورد خونگیری ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۸۳ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بوده که این نشانگر رشد ۱۰ درصدی نسبت به مشابه سال قبل در ماه مبارک رمضان می باشد .
عاملی با تاکید بر اینکه پلاکت خون یکی از مهمترین نیاز‌های بیماران سرطانی می باشد بیان کرد یک فرد سالم در طول سال می‌تواند ۲۴ نوبت جهت اهدا پلاکت اقدام کند .

مدیر کل انتقال خون خراسان بیان کرد از همه‌ی روزه دارانی که قصد اهدا خون دارند در خواست میکنیم در ساعات اولیه صبح ویا بعد افطار مراجعه وحتی الامکان تا قبل از شب‌های قدر برای اهدا خون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به همه‌ی گروه‌های خونی وجود داردتاکید کرد گروه‌های خونی منفی به ویژه گروه خونی o منفی در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

 
عاملی اظهار کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تعداد ۲ هزار و ۳۲۱ مورد خونگیری انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار ۱۸۵ نفر مرد و ۱۳۶ نفر زن بوده که با توجه به ثبت ۲ هزار و ۴۷۱ مورد در سال گذشته با کاهش حدود ۷/۶ درصد مواجه هستیم.

انتهای پیام / ط ا

ثبت ۴۰۵ مورد خونگیری در ماه مبارک رمضان تا کنون

برچسب ها: انقال خون ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.