دفن غیر اصولی زباله و بوی تعفن آن در مناطق مسکونی نزدیک به محل با مشکل اساسی مواجه کرده است.

بوی تعفن زباله و دفن غیر اصولی آن مشکل جدی برای شهروندان اهری شدهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،روزانه بالغ بر یکصد هزار تن زباله در شهر اهر و روستا‌های اطراف تولید و توسط ماشین‌های حمل زباله شهرداری و دهیاری‌ها به محل دفن زباله که در یک کیلومتری اهر در جاده آذغان حمل می‌شود و در این محل بصورت غیر اصولی و رو باز تجمیع می‌شود.

اما این زباله بدون اینکه تفکیک شوند بصورت درهم به این مکان حمل و افراد سودجو که سود سرشاری از جمع آوری اقلام غیر بهداشتی از زباله جهت فروش دارند چندین سال است در این محل جا خشک کرده اند و بدون اینکه نظارت وبرخوردی با این افراد که با سلامت مردم سروکار دارند انجام شود و بوی تعفن شیرابه‌ها زباله‌ها که به جهت سراشیبی این محل به طرف شهر جاری شده واهالی ساکن اماکن مسکونی که در نزدیکی این منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده و پیگیری‌های شهروندان تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

محمد اسماعیل رادمان از اهالی جاده ورزقان می‌گوید: در روز‌های گرم سال واقعاً اهالی از بوی بد و تعفن زباله‌ها آسی شده اند و در فصل بهار و تابستان مجبورند پنجره‌های خود را بسته نگهدارند و هر لحظه که پنجره را باز کنند بوی بسیار بد زباله‌ها که با هر وزش باد این بوی بد به همه منطقه منتشر می‌شود.

حضرتی از دیگر اهالی این منطقه می‌گوید: واقعاً دردمان را به چه کسی بگوئیم دیگر از پیگیری‌ها خسته شده ایم چرا باید محل دفن زباله نزدیک شهر یکصد هزار نفری باشد که بوی تعفن زباله و گاز‌های متساعد از آن باعث این همه گرفتاری برای مردم شود.

احمد حسنی از دیگر اهالی این منطقه می‌گوید: واقعاً مسئولین امر فقط یک روز به جای ما و فرزندان ما در این محل باشند و عملاً مشکلات ما را لمس کنند متأسفانه علاوه بر بوی تعفن ناشی از شیرابه‌های جاری شده، نایلون‌ها و کیسه‌های پلاستیکی و آلوده رها شده از محل دفن زباله باعث بروز برخی بیماری‌های شود که انتظار داریم بهداشت محیط نیز از نزدیک این موارد را بررسی کنند.

شهردار اهر نیز در این خصوص گفت: محل دفن زباله فعلی در جاده آذغان به جهت نزدیکی به شهر که از گذشته این محل به این امر اختصاص یافته جانمایی مناسبی نشده است و گلایه شهروندان در برخی موارد به حق است

کمال امید گفت: دراین راستا و در جهت رضایتمندی شهروندان با تصویب کارگروه پسماند و پیگیری لازم انجام شده توسط شهرداری عملیات مطالعاتی انتخاب محل جدید برای این امر توسط مشاورین خبره در این حوزه انجام و مکان مناسبی از زمین‌های منابع طبیعی در مسیر جاده اهر – مشگین شهر به اتمام رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه موافقت اولیه در این خصوص از سوی منابع طبیعی با شهرداری انجام شده که امیدواریم با امضای تفاهم نامه رسمی این محل در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم زیر ساخت‌های لازم را برای انتقال مکان دفن زباله به محل جدید فراهم نمائیم.

وی در خصوص تعطیلی کارخانه کمپوست نیز گفت: مذاکرات لازم با بخش خصوصی در حال انجام است امیدواریم با حمایت‌های لازم مسئولان امر و شهرداری دوباره این مجموعه را بازگشایی نمائیم.

 

انتهای پیام/

بوی تعفن زباله و دفن غیر اصولی آن مشکل جدی برای شهروندان اهری شده است

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.