مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: در سال ۹۷ کمیته امداد ۱۵ هزار خانوار را به چرخه حمایت وارد کرد و آمار مددجویان این استان از ۴۵ هزار خانوار به ۶۰ هزار خانوار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیر کل کمیته امداد کردستان در جلسه زکات و دیدار با مردم منطقه حسین آباد گفت: این نهاد در بحث رسیدگی به امور فقرا و دستگیری از نیازمندان نخستین و تنها نهادی است که غیر از موسسات خیریه در این زمینه تلاش می‌کند.

وی افزود: در سال ۹۷ کمیته امداد ۱۵ هزار خانوار را به چرخه حمایت وارد کرد و آمار مددجویان این استان از ۴۵ هزار خانوار به ۶۰ هزار خانوار رسید.

شیخی زاده ضمن بیان اینکه ماهیانه حدود ۱۵ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به حساب خانوار‌های تحت حمایت این استان واریز می‌شود، گفت: خدمات بخش مسکن، ازدواج، درمان، تحصیل و اشتغال سایر سر فصل‌های خدمات این نهاد است.

وی در بحث اشتغال و توانمندی خانواده‌های تحت حمایت گفت: صرف گرفتن تسهیلات اشتغال دلیل قطع شدن کمک معیشت مددجویان نیست و این نهاد فقط در صورتی این کار را انجام می‌دهد که خانواده به اشتغال پایدار و با درآمد مناسب برسد و به کمک معیشت این نهاد محتاج نباشد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه بحث زکات و سنت‌های حسنه می‌تواند در کمک به این نهاد برای کمک به نیازمندان موثر باشد، گفت: در هر روستا و منطقه‌ای که زکات و کمکی جمع آوری شود توسط معتمدین و خیران همان منطقه توزیع شود و هدف این است که این کمک به دست نیازمند واقعی برسد.

وی ادامه داد: برای شناسایی نیازمندان واقعی به کمک و همراهی شوراها، دهیاران، ائمه جمعه و جماعت و مردم نیاز داریم.

شیخی زاده گفت باید تلاش کنیم تا زکات را برای ساخت مسکن محرومان هدایت کنیم و این نهاد هم در کنار کمک‌های مردم از طریق زکات، کمک‌های خود را برای تکمیل ساخت مسکن نیازمندان پرداخت می‌کند.

وی افزود: همه امورات این نهاد به خصوص در بحث زکات و قرض الحسنه بر اساس فقه شرعی حاکم بر منطقه و با نظارت و هماهنگی شورای افتای استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

۶۰ هزار خانوار آمار مددجویان این استان در سال گذشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.