مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: امسال کشت نشایی محصولات مختلف در این شهرستان نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: کشت نشایی از سال گذشته در پنج هکتار از اراضی شهرستان سربیشه شروع شد که در سال جاری به ۳۵ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: امسال کشت نشایی شهرستان در محصولاتی از جمله گیاهان دارویی، محصولات جالیزی، صیفی جات، ذرت علوفه ای، چغندرقند و پنبه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: کشت نشایی شیوه‌ای مناسب برای کشاورزی در مناطق کم آب از جمله شهرستان سربیشه است که سبب افزایش محصول و در نتیجه افزایش قابل توجه عملکرد در واحد سطح نیز می‌شود.

جوادی بایگی ادامه داد: کشت نشایی سه تا چهار مرتبه دوره آبیاری محصول را کمتر می‌کند و در این روش نشا‌ها در خزانه با مقیاس کوچک کشت و بعد از رشد، گیاه به اراضی کشاورزی منتقل می‌شود که این عامل سبب کاهش چشمگیر مصرف آب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف بذر را یکی دیگر از ویژگی‌های کشت نشایی ذکر کرد که کاهش چشمگیری در هزینه تولید محصولات دارد.

وی گفت: توسعه کشت نشایی از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است که به منظور کاهش مصرف آب، بذر، کود، سم و افزایش تولید و بهره وری بین کشاورزان ترویج می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

کاهش ۳۰ درصدی مصرف بذر کشت نشایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.