مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بنا به اعلام فرمانداران جنوب استان کرمان، تعداد روستا‌های مورد تهدید هجوم ملخ در حال افزایش است.

افزایش هجوم ملخ به روستا‌های استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  مجید سعیدی جهاد کشاورزی جنوب استان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی سبب افزایش هجوم ملخ‌ها به روستا‌های استان شده است.

سعیدی گفت: اکنون تعداد روستا‌های مورد تهدید هجوم ملخ در حال افزایش است و با افزایش رطوبت و کمک به تکثیر بیشتر ملخ ها، باید دهیاران مناطق پای کار آمده و در هر منطقه سمپاشی و مبارزه را انجام بدهند.

سعیدی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که بنا به پیش بینی هواشناسی در روز‌های آینده نیز ادامه دارد، مشکل بیشتر می‌شود و باید محدوده شهر‌ها نیز به شهرداری‌ها سپرده شود که در صورت هجوم ملخ ها، کار مبارزه با نظارت فرمانداری‌ها صورت بگیرد.

وی بیان کرد: باید با نظارت فرمانداران به صورت شهرستانی دهیاران و کشاورزان وارد عمل شوند و تمرکز جهاد کشاورزی جنوب بیشتر در جازموریان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سمی که خریداری می‌شود باید مورد تایید جهاد کشاورزی باشد و تراکتور‌ها نیاز به سوخت دارند و باید مصوبه‌ای داشته باشیم که به صورت گسترده و عملیاتی کار مبارزه ادامه داشته باشد تا از مبارزه عقب نیفتیم.

وی گفت: شهرستان‌های ارزوئیه و ریگان اکنون درگیر ملخ هستند که کار پایش و مبارزه در حال انجام است، اما ملخ در مناطق صعب العبور نفوذ کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار