نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، غیرت دینی و ملی را از شاخص‌های جامعه عشایری بیان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت ۲۹ اردیبهشت سالروز بسیج عشایری جمعی از سران و طوایف بسیجی عشایر  چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمره غیرت مردم ایران گفت: غیرت دینی و ملی از مهم‌ترین شاخص‌های جامعه عشایری بشمار می‌رود که مانعی برای نفوذ و سلطه دشمنان بر ولایت، دین، کشور و جامعه اسلامی است.

وی ضمن تجلیل از مقام عشایر به عنوان ذخایر قابل اعتماد کشور افزود: غیرت برای اجرای آداب و رسوم و سبک زندگی محلی همراه با ساده زیستی از دیگر شاخص‌های جوامع عشایری بشمار می‌رود.

نکونام اضافه کرد: امروزه سپاه و بسیج بازوی توانمند، ولی امر مسلمین و بهترین مدافع انقلاب و کشور هستند و حضور و همراهی عشایر با سپاه و بسیج نشان از غیرت ملی و روحیه انقلابی و ولایی آن‌ها دارد.

وی پیوند و وحدت ارحام و قبیله‌ای را یکی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند عشایر دانست و ادامه داد: اسلام همواره تحکیم پیوند‌های خویشاوندی و استحکام روابط خانوادگی را مورد تأکید و توجه قرار داده و صله رحم و رسیدگی به بستگان را به عنوان یک ارزش الهی واجب کرده است.

نکونام با تأکید بر رفع چالش‌ها و مشکلات عشایر استان، ادامه داد: مسئولان در بهبود تردد عشایر و در اختیار قرار دادن وسایل زندگی به این قشر مولد کشور تلاش کنند.

وی افزود: همچنین توجه به راه‌های ارتباطی درون استانی و برون استانی از ضرورت‌های مهم است، که در توسعه چهارمحال و بختیاری نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/خ

گرامیداشت سالروز بسیج عشایر

برچسب ها: بسیج ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار